4,178 læst ·
13 svar
4k læst
13 svar
Hvad skal man gøre med lerteglet? (idéer tak!)
Nogen der har et godt anvendelsesområde for lertegl? Har forsøgt at give det væk i et stykke tid + en masse løst som allerede ligger på jorden. Jeg skal snart begynde at tage taget ned og sætte et nyt op. Jeg fik en idé da jeg så en annonce, hvor han skrev 'kom og hent lertegl.. brug som fyldmasse eller noget!'. Lød som en passende idé, men I kan måske komme på noget bedre? En anden idé jeg fik i dag var at kaste det ud på en lille sti, der går ud til et sumpet område (hvor jeg plejer at brænde affald) og hakke lidt med et spyd. Synker nok bare væk, men måske kan det stabilisere lidt? 
Aha! Fedt, jeg begynder at hælde mere og mere til den idé. Kunne endda tænkes at blive lidt dekorativt.
Synes det er synd og skam at bruge mursten som fyld, for egentlig er der vel ikke specielt meget galt med murstenene.....eller?
Jeg betalte til garagen 1 kr/st nedtaget, men er der absolut ingen, der vil have mursten, så fungerer det jo glimrende som fyld.........eller til at forbedre krebsfiskeriet med, hvis bunden er mudret og ugunstig for de små banditter.
Har også brugt ødelagte mursten til at fylde en dræningskanal til overfladevand med.
Jeg betalte til garagen 1 kr/st nedtaget, men er der absolut ingen, der vil have mursten, så fungerer det jo glimrende som fyld.........eller til at forbedre krebsfiskeriet med, hvis bunden er mudret og ugunstig for de små banditter.
Har også brugt ødelagte mursten til at fylde en dræningskanal til overfladevand med.
Ja, jeg har faktisk lidt dårlig samvittighed over tanken om at bruge det som fyldmasse. Jeg lader min annonce på blocket.se blive liggende indtil det er tid. Jeg lagde den ind i dag, så der er stadig lidt håb 
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 indlæg
Æv! Det gør hver eneste bonde på landet. Har selv dumpet over 5000 pannor (Heby årgang 1956) på en af skovvejene. Næsten alle pannor var frostsprængte. Kalasbra ytarmering.
Betongpannor er derimod ren lort som fyld. Det bliver som ærtesingel; glider bare omkring.
Betongpannor er derimod ren lort som fyld. Det bliver som ærtesingel; glider bare omkring.
Er der nogen, der har en god idé til, hvordan man skal få ned alle tagstenene? Hvis jeg nu skal bruge knust materiale, er det jo lige meget, om de går i stykker, men man vil jo ikke have, at hele gården skal være fuld af teglflis, som man så ikke kan få op fra gruset.
Rutche ned dem i en trærende med en madras eller noget i enden, selvom du skal fylde til "rappeleldplatsen" så må det jo være nemmere at håndtere hele pander.
.......måske ville det være en god idé at stille renden direkte på vognen af Aktiv stabil´s model
.......måske ville det være en god idé at stille renden direkte på vognen af Aktiv stabil´s model
Haagbard: Aktiv stabil! En sådan har jeg jo på gården. Gammel skoterkærre med blåt kapell og besværlige gummisnore til at låse kapellet med.
Trærende? Jeg har hørt det før, men jeg har ikke kunnet forestille mig en sådan rende. Den vil jo veje en masse da taget er ret højt. (to etager over jorden).
Trærende? Jeg har hørt det før, men jeg har ikke kunnet forestille mig en sådan rende. Den vil jo veje en masse da taget er ret højt. (to etager over jorden).
Jag bara gissade angående kärran, har inte alla norröver sådan kärra ?dogen sagde:Haagbard: Aktiv stabil! En sådan har jag ju på gården. Gammal skoterkärra med blått kapell och bökiga gummisnoddar att låsa kapellet med.
Träränna? Jag har hört det förut, men jag har inte kunnat föreställa mig en sådan ränna. Den kommer ju väga massvis då taket är ganska högt. (två våningar ovan mark).
Gjettede du virkelig, eller så du annoncen på blocket?
Så at vognen kom med på billedet 
Klik her for at svare