Mit hus var en lille renovering, der blev til en totalrenovering.

For nylig fjernede jeg elementrør, og lidt kalkmørtel/blåbetong fulgte med. Indenfor kunne jeg se en af bjælkerne, der går over kælderen. Væggen til højre er en ydervæg. Lige frem er et tidligere baderum med kælder under. Gulvet er isoleret med mineraluld.

Rådden bjælke i en kældervæg med falmet murværk og brudt puds, omgivet af murbrokker og isoleringsmateriale i et renoveringsmiljø.
Forfaldende træbjælke i en murstensvæg, med delvis smuldrende tekstur. Mørk åbning i midten, skrueværktøj nederst til venstre.
Billede af en beskadiget bjælke i en murstensvæg, omgivet af nedbrudt puds. En sæk med 8 mm træpiller ses i baggrunden gennem åbningen.

Hvis jeg stikker bjælken med en kniv, går den ca. 1-2 cm ind. Bjælken smuldrer meget nemt.
Ca. 40 cm længere inde (fra det der ses på billedet) ser bjælken fin ud, og hvis jeg stikker der med en kniv, efterlader det kun et prik.

Hvordan bør man udbedre dette?

ps. håber det er det rette forum, og at billederne blev gode nok (lyset og kameraet ville ikke rigtig samarbejde)
ds.

Bærer den møre stump nogen last?

Lav en ekstra støtte, hvor den er frisk, fjern så den møre del og indsæt et frisk stykke træ.

/ATW

• Synes
kulle
  • Laddar…
A ArneTW sagde:
Bærer den rådne stump nogen last?

Lav en ekstra støtte der hvor den er frisk og fjern derefter den rådne del og indsæt et sundt stykke træ.

/ATW
Udover gulvet er jeg ikke helt 100, men som det ser ud bærer den ikke nogen væg.

O Ortsfånen sagde:
Foruden gulvet er jeg ikke helt 100, men som det ser ud bærer den ikke nogen væg.
Ser ud som træskadeinsekter. Har du fugtigt der?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.