Hej!

Jeg er i gang med at isolere en garage, som mest vil stå kold, men som skal opvarmes nogle gange, og derfor har jeg besluttet mig for ikke at bruge plast på væggene og loftet. Det jeg undrer mig over, er om nogen har et tip til, hvad jeg kan bruge til loftet i stedet? Jeg vil jo gerne have noget, der holder isoleringen på plads over spærene. Eller kan jeg bruge plast i loftet, selvom jeg ikke har det i væggene?

I væggene har jeg sat vindpap i stedet for plast, og så bliver det OSB+gips ovenpå det, så væggene bliver nok forholdsvis tætte alligevel. Problemet med vindpappen er jo, at det let rives i stykker, så jeg vil gerne have et lidt mere fleksibelt materiale i loftet.

S
har du tænkt på at have en anden beklædning i loftet

Jeg kører,

Tag: gips, gles, plast, isolering, oljeboard luftspalte, tag

Væg: gips, isolering, udegips, luftspalte, panel

Jeg tror det virker!

Ja, enten loftgips eller nogle træpaneler i loftet. Jeg vil dog ikke lægge isoleringen direkte mod loftbeklædningen.

torparkalle: Har du kørt sådan i længere tid? Hvordan opvarmes din bygning?

Det føles jo som om, at min løsning vil være meget lig din, hvis jeg plastiker taget.

S
bliver jo "regel"-plast-gles-gips/panel.
ingen isolering direkte mod gips/panel

SBH sagde:
bliver jo "regel"-plast-gles-gips/panel.
ingen isolering direkte mod gips/panel
Mener du i væggen nu? Der har jeg jo som sagt ingen plast.

Senest redigeret:
injonil sagde:
[link]
Det der kan nok være noget! Ved du om den er "sej" som almindelig aldersbestandig plastik, eller om den er lidt hårdere?

Den er sej! Materialet ligner slet ikke aldersbestandig plast, men sejt er det under alle omstændigheder!

S
Schlbuditz sagde:
Mener du i væggen nu? Der har jeg jo som sagt ingen plast.
i loftet jo. å pkast går jo ikke i stykker du sætter lægter

Har nylig rejst væggene, har tre rum. Garagedelen får 10, hobbydel 20, og pumpeværelse 5 grader! Vil varme med vandbåret, men el i begyndelsen! Har læst mange tråde om plast her og der, endte med ingen plast i væggene!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.