M
Nu til dags må man jo ikke bruge gips på badeværelser, hvad skal man have i stedet?

Er der nogle gode alternativer, og hvad koster de og hvordan bygger man med dem? (adskiller de sig fra gipskonstruktioner?)

Hørt noget om Minerit...

Minerit VT, Masterboard, Aquapanel og Ivarit er nogle eksempler på fibercementplader. Der findes også nogle typer af glasfibergips samt cementslammet celleplastplader (typ Lux). Billigst er nok glasfibergipsen, men den er lidt ubehageligere at arbejde med. Nemligst at arbejde med er celleplastpladerne, men de er også dyrest. Jeg plejer at bruge Minerit VT eller Masterboard.

krukan sagde:
denne artikel stod i lokaltidningen for en uge siden, handler jo egentlig om hele bygninger, men nævner også muligheden for at bygge vådrum i kompositmateriale. Hvad synes folk, der ved noget om det?

[link]
Ved ikke noget specifikt om det, der står i artiklen, men jeg håber inderligt, at de ikke tager efter japanerne, men sørger for, at det er muligt at beklæde kompositen med kakler og klinker, som vi er vant til. Jeg har tilbragt en del tid på hotel i Japan, og der er det ikke usædvanligt at bruge nøgne plastikmoduler til at bygge badeværelser (og det er ikke billige vandrehjem, vi taler om, men hoteller af god klasse som f.eks. Hilton og LeMeridien). Det føles omtrent som at opholde sig i en lille campingvogn uden indretning - ikke specielt hyggeligt, men effektivt at sætte op og sikkert fornuftigt ud fra et vandtæthedsperspektiv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.