Har gardinerne oppe i loftet. Nu er den ene beslag løsnet da loftet er så porøst. Forsøgte at bore et nyt hul, men det er så følsomt så hullet bliver bare større så snart man prøver at sætte en rawlplug i.
Vil nu fylde hullerne op for derefter at bore et nyt hul, hvordan gør jeg/Hvad skal jeg bruge?
Et stort hul i et porøst loft, hvor et gardinfæste har løsnet sig. Et stort, uregelmæssigt hul i et porøst loft, der skal udfyldes før nyt borehul kan laves til gardinfæste.

Du må bore dybere, ind i betonvælvet. Pudsen holder ikke til at hænge noget op i.

Skulle støvsuge hullet rent, så trykke i montagelim, og så trykke en plug i, inden montagelimet tørrer.
Fjern den overskydende lim, der trykkes ud, lad det tørre, så skru fast!

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
@Fotografen Forstår hvad du mener. Men når jeg borer dybere, stopper det til sidst bare brat, som om det var metal.

Hvad borer du med?

@Carbonara84 En 5mm betonbor. Har ikke brugt slagboret.

Magnus E K
Hvis det er rigtig beton i loftet, skal du bruge slagbor eller (helst) borehammer. Ellers er det stort set det eneste, der sker, at bore bliver slidt uden at det bliver til et hul.

• Synes
andost
  • Laddar…
Jeg har forsøgt at fylde et af hullerne med noget fix fra Bauhaus.. blev jo sådan, men her kan man måske se hullerne bedre?

• To huller i væggen, hvor det ene delvist er fyldt med et fyldemiddel, muligvis fra Bauhaus, og det andet hul er ikke udfyldt.
Magnus E K Magnus E K sagde:
Om det är riktig betong i taket måste du använda slagborr eller (hellre) borrhammare. Annars är typ det eneste, der sker, at boret bliver slidt uden at der bliver hul.
At bore hul er intet problem, det første hul er næsten 5 cm dybt. Problemet er, at loftet er så porøst, at intet fæstner, og hullet bliver bare bredere og bredere, når man trækker i plugg. Så nogen hård betonloft er det ikke. Måske letbeton?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.