Jeg har en kældervæg, der tidligere er blevet repareret med et eller andet materiale, og efter måling har vi fugt i denne væg, da nedløbsrøret ikke har haft nogen regnvandsbrønd til at lede vandet væk fra. Huset har platonmåtte..

Nå, først og fremmest tror jeg ikke, kælderen er malet med den rigtige maling, da det er ret let at fjerne og slipper fra pudsen.

Jeg begyndte dog at grave lidt i væggen og fjernede reparationen, der har været der tidligere, og jeg kan gravere lidt ind, inden det ligesom bliver hårdt.. Ved I, hvordan kældervæggene plejer at være fra et hus fra 40'erne?

Ifølge byggeritningerne på huset er det 25 cm støbt betonfundament med 4 cm nikeplader på indersiden i jordniveau og opad. På billedet nedenfor kan I se, hvor nikepladerne begynder. Af forståelige grunde er der ikke meget, der holder disse nikeplader sammen længere, de har gjort deres pligt.

Men nedenunder, er det puds eller rigtig beton? For jeg synes, man kan krave en del ud, inden det ligesom bliver hårdt.. Føles lidt sådan, man bliver lidt småbekymret.. Er det almindeligt på gamle huse, at man kan gøre sådan? Bør jeg være bekymret?

Det er værd at bemærke, at det primært er reparationen af en slags (typisk ny beton eller noget), jeg har fjernet, men bag det var det jo først lidt porøst, så at sige, det yderste i hvert fald.. Så virker det til at blive hårdere..

Og ja, vi skal omdræne hele huset, selvom det er drænet i 2001. Der begynder at komme fugt i en af vores vægge i kælderen. De øvrige er dog stadig tørre.

En källarvägg med en del av putsen borttagen, exponerande ett lager av poröst material bakom.

Ingen der har en mening eller kommentar?
(Billedet er klikbart for større version)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.