Jeg har en stuevæg, der var lidt revnet og bulede. I dag rev jeg alt ned, der kunne rives ned. Det var spartelmasse direkte på min blåbeton/letbeton og derefter tapet direkte på det, der har siddet der i ca. 40 år. Spørgsmålet er nu, hvordan jeg ordner det a la 2008? En del spartelmasse, ca. halvdelen, sidder stadig fast og har ingen tendens til at falde af i de nærmeste år. Skal man hakke alt væk?

Kan jeg sætte gipsplader direkte mod betonen og derefter tapetsere? Skal jeg lave en regelkonstruktion, og i så fald hvilken? Eller gør jeg noget helt andet?

Det er et rækkehus, og naboen bor på den anden side af væggen, så det er ingen ydervæg eller kælder. Yderligere isolering er ikke aktuelt.

Hvis det er din eneste væg af blåbetong, så er det jo en mulighed at skifte den ud også for at slippe af med Radonproblemet...

Nja om det var så enkelt, det finns många blåbetongväggar tyvärr.
Det problemet kontrolleras med FTX etc.

merkez sagde:
Jeg har en stuevæg som var lidt revnet og bulet.
I dag rev jeg alt ned, der kunne rives ned. Det var spartelmasse direkte på min blåbeton/letbeton og derefter tapet direkte på det, som har siddet der i ca. 40 år. Spørgsmålet er nu, hvordan jeg ordner det a la 2008?
En del spartelmasse, ca. halvdelen, sidder tilbage og har ingen tendens til at falde af de nærmeste år.
Skal man hakke alt af?

Kan jeg sætte gipsplader direkte mod betonen og derefter tapetsere? Skal jeg lave en form for regelkonstruktion og i så fald hvilken? Eller gør jeg noget helt andet?

Det er et rækkehus og naboen bor på den anden side af væggen, så det er ingen ydervæg eller kælder. Yderligere isolering er ikke aktuelt.
Sparkle igen!
Holdt det gamle 40 år, skal man ikke forvente andet igen.
Især som om sandsynligvis det ikke kommer flere revner.

Hvis du vil have gips, kan du lime pladerne fast med gipsbrug.
Læg lidt tykkere strenge der, hvor du har banket spartelmassen ned.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.