Hej!

Jeg har en åben pejs med skjult skorsten (den er i køkkenet) i Stuen. Dog er selve rammen omkring og indersiden i pejsen i røde mursten, som jeg ikke kan lide. Jeg vil pudse den og male den hvid.

Hvad skal jeg bruge for materiale og maling?
Jeg antager, at det bliver ret varmt der.

Jeg undrer mig også over, hvor langt ind i åbningen jeg kan pudse og male?
Lige nu sidder der en slags brændeovn i åbningen.

Er der nogen, der ved det?
 
Vi har en murstock i køkkenet, som vi ville have hvid. Min farbror, der er maler, spartlede den først med almindeligt væggespartel, derefter malede jeg med en speciel strukturmaling. Det blev godt!

mvh terese
 
Du skal anvende dig af et pudsemørtel med kvalitet C.

som fx. Finja puts o mur C el. serpo 224
du kan gå hele vejen ind, hvis der er en kasset indsæt.

Per
 
T terese sagde:
Vi har en murstock i köket som vi ville have hvid. Min farbror, som er maler, spartlede den først med almindelig vægspartel, derefter malede jeg med en speciel strukturfärg. Det blev godt!

mvh terese
Vækker et gammelt spørgsmål. Har I på nogen måde fortrudt jer?. Vi købte Becker strukturfärg i dag, og nu læser min kæreste, at der er risiko for, at man skærer sig, hvis man går imod.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.