Hejsa,

Jeg er i gang med at lave om vores køkken og er under arbejdet begyndt at overveje at også udskifte det eksisterende loft.

Hvad koster et loft cirka? Jeg har overvejet Huntonits Classiq eller Tak Ess tilsvarende variant. Da jeg ikke bor tæt på et byggemarked, kan nogen af jer måske svare på spørgsmålet.

Tak på forhånd!

Ingen der har været forbi en byggevarehandel, som kan hjælpe mig?

Oki, Tak så mkt!

Milkshaken
Et lille tip er, at hvis I har brug for ny el trukket, så træk den gennem loftet. I sætter så bare 28x70 brædder mod det gamle loft, med den c/c afstand som anbefales for de nye plader,,,, Hvis I sætter glesen først, så kan I altså trække mange af elrørene og også supplere med loftdåser, hvis I skulle have brug for det....

Tak for tippet!

Men som det ser ud i dag, er det et profilbrætloft, der sidder mod gipsplader, som igen sidder mod profilbræt. Så hvis vi køber nyt listeloft, behøver vi ikke at regel det op. Det er bare at rive det første lag profilbræt ned og derefter skrue det nye loft op mod gipsen og profilbrætten. Dog kommer vi nok til at skære lidt i gipsen for at få elektriciteten præcis, hvor vi vil have lamperne.

Har været ude og kigget lidt i dag og fandt et glat loft fra Takess på Bauhaus til 129 kr/m2. Det lyder meget billigt. Nogen, der har nogen erfaring med det loft? Kiggede på et lignende loft fra Huntonit, men da man sammenlignede de to, virkede Huntonit-loftet beskidt og gult i farven. Da vi skal have et hvidt køkken, er jeg bange for, at det nye loft kommer til at se beskidt ud. Og det vil jeg selvfølgelig ikke.

Findes jo en ting som hedder panelskivan også... Men jeg har en fornemmelse af, at den kostede 140kr kvm eller noget i den stil... Nem at arbejde med i hvert fald

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.