Havde en vandskade i sommerhuset, hvor havvandet steg op i trossbunden. Nu er alt fjernet, og der står to store affugtere og kører. Jeg har nu opdaget, at der er ganske store sprækker mellem nogle af brædderne i trossbunden, det er råspont, der er sømmet nedefra. Så til spørgsmålet, hvordan går jeg videre? Hvilke muligheder har jeg?
Udvendig gips på eksisterende råspont nedefra?
Eller en facade EPS celleplast? Ny råspont?
Byggeskum i sprækkerne?
Hvad ville I have gjort? Jeg overvejer lidt celleplasten, da der kun er plads til 120mm isolering i rummene, og jeg ville gerne have en lidt bedre isolering, men er bange for kondens (?)
Udvendig gips på eksisterende råspont nedefra?
Eller en facade EPS celleplast? Ny råspont?
Byggeskum i sprækkerne?
Hvad ville I have gjort? Jeg overvejer lidt celleplasten, da der kun er plads til 120mm isolering i rummene, og jeg ville gerne have en lidt bedre isolering, men er bange for kondens (?)
Svært situation der, er oversvømmelsen "unik" eller er der en chance for, at det sker igen?
Da det er et fritidshus, ville jeg nok overveje, om det kunne være muligt at hæve det og sætte det på pæle i stedet for at undgå fremtidige problemer.
Da det er et fritidshus, ville jeg nok overveje, om det kunne være muligt at hæve det og sætte det på pæle i stedet for at undgå fremtidige problemer.
Allerede gjort, hytten er hævet 50cm. Står i en anden tråd om detNetNut sagde:
Jeg ville, hvis råsponten er tør og frisk, bare have lagt i vindpapp og derefter mineraluld. Hvis jeg skulle ønske mere isolering, ville jeg montere celleplast nedefra med skruer og store skiver. Tag ikke for meget celleplast, ellers får du måske en husbåd, hvis vandet skulle stige igen.. lol
Et alternativ er at isolere med spray-polyuretan i rummene, så bliver det garanteret både tæt og isoleret ordentligt. Men som racer siger, pas på så din stuga ikke bliver en tømmerflåde =)
Held og lykke
Held og lykke
Klik her for at svare