Ville gerne have pudset facade på huset.
Men hvad er det, der gør, at puds er så dyrt? Er det materialet eller er det selve arbejdet, der trækker op?
Kan man selv lægge puds, hvis man ikke har gjort det før, eller kræves der en fagmand til arbejdet? :
Hvis man går ind på Lövskogs bygge (http://husbygget.lovskog.com/bygget.asp), skriver han, at pussen kostede 20000 sammenlignet med 125000 for "puds ude i byen". Så kommer alt arbejdet selvfølgelig også oveni, men alligevel...
Men hvad er det, der gør, at puds er så dyrt? Er det materialet eller er det selve arbejdet, der trækker op?
Kan man selv lægge puds, hvis man ikke har gjort det før, eller kræves der en fagmand til arbejdet? :
Hvis man går ind på Lövskogs bygge (http://husbygget.lovskog.com/bygget.asp), skriver han, at pussen kostede 20000 sammenlignet med 125000 for "puds ude i byen". Så kommer alt arbejdet selvfølgelig også oveni, men alligevel...
Det er arbejdet, der koster, ikke materialet. Det er det samme som med stenhuse, selve stenen er billig, men omkostningen for at mure huset... :
Vi overvejer at pudse et 2-etagers stenhus selv, selvom vi aldrig har gjort det før.
Min eneste erfaring er at pudse en høj husgrund med spartel og løsvirke. Klistret, klistret, klistret, men det virkede.
Der findes mange forskellige slags puds, som tilsyneladende adskiller sig en del i konsistens og arbejdsindsats. Vi har ikke kigget så nøje på det endnu, andet end at konstatere, at det er fuldt muligt at gøre selv, hvis man er handy nok til at bygge et hus. ;D
Vi overvejer at pudse et 2-etagers stenhus selv, selvom vi aldrig har gjort det før.
Min eneste erfaring er at pudse en høj husgrund med spartel og løsvirke. Klistret, klistret, klistret, men det virkede.
Der findes mange forskellige slags puds, som tilsyneladende adskiller sig en del i konsistens og arbejdsindsats. Vi har ikke kigget så nøje på det endnu, andet end at konstatere, at det er fuldt muligt at gøre selv, hvis man er handy nok til at bygge et hus. ;D
Hej.
Det der driver omkostningerne er lidt afhængigt af, hvilken puds du skal have på huset. Hvis du vælger en tykpuds, kommer du udenom med ca. 1/2 priser mod, hvis du tager en tyndpuds a'la STO Nordic. Problemet med tykpudsen er, at det tager 3 gange så lang tid at pudse med.
mvh,
Martin
Det der driver omkostningerne er lidt afhængigt af, hvilken puds du skal have på huset. Hvis du vælger en tykpuds, kommer du udenom med ca. 1/2 priser mod, hvis du tager en tyndpuds a'la STO Nordic. Problemet med tykpudsen er, at det tager 3 gange så lang tid at pudse med.
mvh,
Martin
Får se hvordan mine arbejdere klarer pudsningen... de ser ud til at kunne den ting, men skal først bevise det ved at pudse indervæggene nede i kælderen. Tjek vores web om en uge, så kan I se resultatet...
Jo, selvfølgelig bruger man en brugsprøjte ala THAB 520 så selve "påføringen" ikke tager så lang tid, men det skal stadig kadeschas/rettes og filtes. Naturligvis er det lettere hvis huset er et etplans, så man slipper for at stå og rode med en tung slange fuld af mørtel på et vaklende stillads..
mvh,
martin
mvh,
martin
Klik her for at svare