Ville gerne have pudset facade på huset.
Men hvad er det, der gør, at puds er så dyrt? Er det materialet eller er det selve arbejdet, der trækker op?

Kan man selv lægge puds, hvis man ikke har gjort det før, eller kræves der en fagmand til arbejdet? ::)

Hvis man går ind på Lövskogs bygge (http://husbygget.lovskog.com/bygget.asp), skriver han, at pussen kostede 20000 sammenlignet med 125000 for "puds ude i byen". Så kommer alt arbejdet selvfølgelig også oveni, men alligevel...
 
Det er arbejdet, der koster, ikke materialet. Det er det samme som med stenhuse, selve stenen er billig, men omkostningen for at mure huset... ::)

Vi overvejer at pudse et 2-etagers stenhus selv, selvom vi aldrig har gjort det før.

Min eneste erfaring er at pudse en høj husgrund med spartel og løsvirke. Klistret, klistret, klistret, men det virkede.

Der findes mange forskellige slags puds, som tilsyneladende adskiller sig en del i konsistens og arbejdsindsats. Vi har ikke kigget så nøje på det endnu, andet end at konstatere, at det er fuldt muligt at gøre selv, hvis man er handy nok til at bygge et hus. ;D
 
Det er masser af puds, der skal op. Jeg, som ellers gør (næsten) alt selv, tøver med at pudse huset selv. Jeg har regnet ud, at der sidder cirka seks ton puds på mit lille (beboelsesareal 92 kvadrat) hus.
 
Det er helt klart jobbet, der koster.
Svigerfar arbejder i branchen og skal pudse vores hus for kun prisen for pudsningen - jobbet gør han gratis, og det gør han for maks 50.000...
 
Hej.

Det der driver omkostningerne er lidt afhængigt af, hvilken puds du skal have på huset. Hvis du vælger en tykpuds, kommer du udenom med ca. 1/2 priser mod, hvis du tager en tyndpuds a'la STO Nordic. Problemet med tykpudsen er, at det tager 3 gange så lang tid at pudse med.

mvh,
Martin
 
Det er det samme her, svogeren er murer og arbejder mest med STO, 40mm frigolit og det Putsbruk som behøves vil komme til at koste maks 50kkr har han lovet.
 
Måske på tide at genoplive den gamle Polenkonsult-tråd under håndværkere?

Ærligt talt har jeg hørt, at der findes MANGE gode og dygtige polske murere.

MvH Stefan :)
 
Er det ikke sådan, at professionelle sprøjter pudsen på med specielle pudsesprøjter? Det burde jo gøre det mindre tungt. Så vidt jeg ved, kan sådanne maskiner lejes.
 
Får se hvordan mine arbejdere klarer pudsningen... de ser ud til at kunne den ting, men skal først bevise det ved at pudse indervæggene nede i kælderen. Tjek vores web om en uge, så kan I se resultatet...
 
Jeg troede, at det var sådan, at man sprøjtede på pudsen og derefter gik på det for hånd "på stedet" med rivebræt/skånska osv. At man altså ikke slår på pudsen for hånd. Men jeg er jo ikke i branchen...
 
Jo, selvfølgelig bruger man en brugsprøjte ala THAB 520 så selve "påføringen" ikke tager så lang tid, men det skal stadig kadeschas/rettes og filtes. Naturligvis er det lettere hvis huset er et etplans, så man slipper for at stå og rode med en tung slange fuld af mørtel på et vaklende stillads..

mvh,
martin
 
Jeg skal bygge et Trivselhus på cirka 170 kvm (1/2 plans). Trivselhus tager 250.000 for pudset facade på det hus. Naturligvis skal jeg ikke have pudset facade med sådanne omkostninger. Men det ville have været fint.
 
Det er ikke en helt urimelig pris, hvis man sammenligner med de tilbud, jeg har fået for at pudse mit hus. Lidt i overkanten bare.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.