Vi har en slags kælder med jordgulv under et rum i huset... Den har været aflukket siden tidligt i 80'erne. Da vi totalrenoverede gulvet, sørgede vi for at lave inspektionshuller i væggen. (På den anden side af hullet er der betongulv og kun 160 cm loftshøjde. I øvrigt står der en varmtvandsbeholder der...). Var ingen fugtproblemer... Jeg gætter på, at muren slutter ca. 25 cm under jordlaget. JO!! Der ligger plastik der!! Billeder blev taget uden plastik. Det MINDSTE jeg har lyst til at gøre er at radonsikre... Men spekulerer på om jeg skal støbe beton (Vi anvender trods alt området til opbevaring...).

Forslag?

• Kælder med jordgulv og betonvægge, synlige revner i væggene og træloftsramme. Diskuterer radonsikring og opbevaring.
  • En kælder med jordgulv, betonvægge og træbjælker i loftet. Dette rum bruges til opbevaring og har ingen synlige fugtproblemer.
  • En källare med jordgolv och betongväggar, synligt träbjälklag i taket, en betongpelare i förgrunden.
  • Betongvæg med revner og ujævnheder i kælder med jordgulv og lave træbjælker i loftet.
  • Kælder med jordgulv og rå betonvægge, synlige træbjælker i loftet. Rummet bruges til opbevaring, ingen fugtproblemer, planer om betongulv.
  • Betonkælder med jordgulv og lave vægge, viser renoveringsarbejde med trærammer og inspektionshul. Uden plastdækning i det afbildede område.
  • Kælderrum med ujævnt jordgulv og blottet betonvæg. Loftkonstruktion med træbjælker og isoleringsmateriale. Ingen plast synlig.
  • Kælder med jordgulv, betongvægge og åbning ind til betongulvrum med varmepumpe, set under renovering. El-ledninger synlige på gulvet.
  • Betonvægge og jordgulv i en kælder med lavt til loftet, ledninger og rør ses i hjørnet til højre; rummet anvendes til opbevaring.
  • Betonkælder med jordgulv, lave lofter og inspektionshuller i væggen. Brugt til opbevaring, diskuteret mulige renoveringsløsninger som betonstøbning.
Jeg tænker, at det er dumt at ændre noget, der allerede fungerer tilfredsstillende, gør intet eller så lidt som muligt, hvis det fungerer som det er nu.

F fribygg sagde:
Jeg tænker, at det er dumt at ændre noget, der allerede fungerer tilfredsstillende, gør intet eller så lidt som muligt, hvis det fungerer som det er

• Skærmbillede af luftkvalitetsapp, der viser radonniveauer i kælderen som "Poor", CO2, VOC, temperatur og luftfugtighed som "Good". Bluetooth er ikke aktiveret.
S
Har I problemer med radon på beboelsesplan også? 220 er jo ikke meget højt, og hvis man bare har nogenlunde ventilation, burde niveauerne vel være et stykke under grænseværdien der, hvor I opholder jer?

Hvorfor tror du det ville være godt (eller nødvendigt) at støbe beton, hvis du ikke skal grave ud, dræne, isolere radonsikre og fikse fuld lofthøjde og ordentlig tilgængelighed, så rummet kan bruges til noget mere værdifuldt?

Det ser ud til at være en fremragende jordkælder. Perfekt til opbevaring af rodfrugter og andet. Godt at have, når russeren kommer😁.

Intet Intet sagde:
Det ser ud til at være en fremragende jordkælder. Perfekt til opbevaring af rodfrugter og andet. God at have når Russeren kommer😁.
Den er for varm til at være egnet som jordkælder.

F fribygg sagde:
Den er for varm til at være passende som jordkælder.
Av. Det var jo synd. Ja, det ser jeg nu. Tyve grader.

S Sthlm_ sagde:
Har I også problemer med radon på beboelsesplan? 220 er jo ikke meget højt, og hvis man bare har en rimelig ventilation, burde niveauerne vel være et stykke under grænseværdien der, hvor I opholder jer?
Ok ovenpå.

Enten radonsikrer du, eller også stopper du med at bekymre dig og håber på det bedste.

Jeg blev lidt skuffet, troede du havde kryb i kælderen ;-)

• Synes
Intet
  • Laddar…
DE73 DE73 sagde:
Jeg blev lidt skuffet, troede du havde kryb i kælderen ;-)
Fandt faktisk et, da vi åbnede den del, der havde været lukket i 43 år...

• Porcelænsfigur af et springende får, fundet i et lukket rum efter 43 år. Figuren er hvid med blå detaljer, fotograferet på en lys baggrund.
  • Synes
  • Elsker
DE73 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.