6,853 læst ·
23 svar
7k læst
23 svar
Hvad gør man, hvis det er en bærende væg? HJÆLP!
Tak for alle svar og tips! Skal derhen i dag og kigge og banke på væggen. Skal også tjekke med bestyrelsen, om de har tegninger, hvor man kan se, om væggen er bærende eller ej, og om den indeholder nogle ledninger. Vi har besluttet os for ikke at tage lejligheden, hvis væggen er bærende, da det bliver så dyrt og besværligt at fjerne. Håber altså, at den ikke er det! Hvad ville det så cirka koste at fjerne den, hvis den ikke er bærende? Er der nogen, der har en idé? Og hvordan gør man, hvis den indeholder el-ledninger? Så bliver det meget dyrt, hvis man skal trække dem om, kan jeg forestille mig?
Moderator
· Stockholm
· 57 875 indlæg
Der skal jo være lidt el i væggen, men det tror jeg ikke behøver at være så voldsomt, ikke i forhold til selve nedrivningen af væggen. måske 3 - 5000.
Væggen er ikke bærende! Vi har været og kigge nu, og ifølge den nuværende ejer er den ikke bærende, og det er tilsyneladende to naboer med lignende lejligheder, der har gjort præcis det samme, som vi har tænkt os, og fjernet netop den væg. Selv de, der bor der nu, havde også overvejet det samme. Så nu er vi virkelig glade, men undrer os nu over, hvordan man skal gå til værks. Vi tør ikke gå i gang selv, da vi har nul erfaring med renovering. Så hvem skal man hyre? En tømrer? Der var en stikkontakt i væggen, hvordan gør man, når man flytter el-ledninger? Åbner man op og skubber dem ind i den nærmeste væg, eller hvordan gør man?
Begynd med at tage kontakt med bestyrelsen og indhente deres tilladelse.
Du er heldig, da der kun er en stikkontakt i væggen. Forsyningen til denne kontakt kommer med stor sandsynlighed fra loftdåsen. En omkobling der og kontakten er strømløs.
Et mindre byggefirma eller en snedker kan hjælpe dig med at pille væggen ned. Et enkelt arbejde, som ikke burde koste mere end det, der er nævnt ovenfor.
Du er heldig, da der kun er en stikkontakt i væggen. Forsyningen til denne kontakt kommer med stor sandsynlighed fra loftdåsen. En omkobling der og kontakten er strømløs.
Et mindre byggefirma eller en snedker kan hjælpe dig med at pille væggen ned. Et enkelt arbejde, som ikke burde koste mere end det, der er nævnt ovenfor.
Klik her for at svare