Hej alle sammen!
Er der nogen der ved, hvad "sluring" er for noget? Det bruges som ankermasse eller cement ved fastgørelser, efter hvad jeg har forstået. Jeg har aldrig set noget der hedder "sluring" i byggemarkederne. Når jeg "googler" "sluring" får jeg kun opskrifter på en ret med det navn. Er der nogen der har en god forklaring?
Er der nogen der ved, hvad "sluring" er for noget? Det bruges som ankermasse eller cement ved fastgørelser, efter hvad jeg har forstået. Jeg har aldrig set noget der hedder "sluring" i byggemarkederne. Når jeg "googler" "sluring" får jeg kun opskrifter på en ret med det navn. Er der nogen der har en god forklaring?
Husejer
· Västernorrland
· 2 532 indlæg
Vi plejer at kalde en varm korv for "Sluring" ;-)
Medlem
· Södermanland
· 200 indlæg
Sluring er en "ret", man lavede tidligere. Hele ugens rester blev opbevaret i et kar, som man så frem mod weekend'en kogte op og jævnede med rugmel, og måske lidt flæsk hvis man ville forkæle sig selv. Mmmmm, alt var bedre før.
Ikke at forveksle med mindre smagfulde nutidige kopier uden madrester i.
Ikke at forveksle med mindre smagfulde nutidige kopier uden madrester i.
Vi kørte en dobbelt sluring med tre tyske takttrin, da vi finmarcherede i værnepligten.
et lille dobbelt hop med hver fod fremad og derefter tre hårde tramp i jorden
og der havde vi en mere korrekt beskrivelse tak Wiki
Dobbelt sluring, uofficiel betegnelse for et marchtrin, der forekommer blandt bl.a. ingeniørtropperne, og som består af hurtigere, trippeede marchtrin, der afsluttes med et markeret takttrin
et lille dobbelt hop med hver fod fremad og derefter tre hårde tramp i jorden
og der havde vi en mere korrekt beskrivelse tak Wiki
Dobbelt sluring, uofficiel betegnelse for et marchtrin, der forekommer blandt bl.a. ingeniørtropperne, og som består af hurtigere, trippeede marchtrin, der afsluttes med et markeret takttrin
Når man hælder lecakugler ud i fx bjælkelag, så bruger man sluring, hvori man blander en løs blanding af beton og vand og derefter kaster over lecakuglerne, så de binder sammen. Tidligere blev faldet i badeværelser ofte lavet i beton, som blev støbt ovenpå lecakuglerne. Ved et tidspunkt malede vi sluring på ovenlysvinduer som begrænsede solens stråler i at skinne igennem fuldt ud gennem vinduet.J _janne_ sagde:Hej alla!
Nogen der ved hvad "sluring" er for noget? Det bruges som ankermasse eller cement ved fastgørelser, efter hvad jeg har forstået. Jeg har aldrig set noget der hedder "sluring" i byggemarkederne. Når jeg "googler" på "sluring" får jeg kun frem opskrifter på en ret med det navn. Nogen der har en god forklaring?
Klik her for at svare