Så oplever i hvert fald jeg, at det er lettere at få skruen til at sidde godt i letbeton, hvis man IKKE borer og pløkker, men vælger en ret grovgænget lidt længere skrue og blot skruer den direkte ind i betonen. Det trækker og sidder ordentligt, men man bør ikke løsne skruen og skrue i det samme hul flere gange, da letbetonen let smuldrer.
 
Bore med en til en halv mm mindre bor end anbefalet til pluggen. Brug nylonplugg. Overspænd ikke! Er der puds udenpå letbetonen, kan det være svært at få pluggen ind, hvis man har boret med mindre bor. Så kan du bore lidt større i den ydre del (pudsen)..
Der findes specielle skruer med meget dybe gevind, jeg har aldrig testet disse, da de er meget dyre. Der findes også trekantede plugger, men de fungerer ikke godt, hvis der er puds udenpå.
 
Brug den rigtige plugg til formålet, der findes plugg beregnet til leca og letbeton.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.