Er ved at rive lidt ud af et isoleret rum inde i min gamle lade. Og bag en nu udrevet arbejdsbænk fandt jeg dette:
Hvad er det for en slags installation?

Rørinstallation med ventil og synligt rødt mærke på væg i gammelt rum. Rør med ventil fundet bag arbejdsbænk i isoleret rum i gammel lade. Spor af tape på håndtagsdelen, der antyder tidligere reparation eller afdækning.

ser ud som de har sat en 10 amp bundsikring i røret

En afspærringsventil, (rosetthåndtaget) som sidder et eller andet sted under, og røret op for at få vand ind, måske en såkaldt vinterkobling. Nogen har sat et stikkontakt 10 amp i røret, bare sådan, har ingen funktion.

Snarere en passdel.
Sandsynligvis har du en vattenpostventil under gulvet.

Interessant!
Ja, en passdel ser det ud til at være.
Men så er det måske muligt, at jeg har rindende vand ude i laden altså?

Rummet har betongulv og en brønd også.
Drejeventilen kan næsten ikke drejes, men måske skal jeg fjerne passdelen og vove at dreje lidt hårdere?

Risikoen er vel, at du ikke kan lukke for, hvis du får tændt for vandet.

Er sikkert en skudventil nede, og så gælder det om at dreje lidt frem og tilbage med små skridt mod åben, de kan være lidt stive, men ikke sidde helt fast. Hvor spindlen går ind i ventilen, er der en pakning af sandsynligvis palmettogarn, og hvis den er tørret, bliver der med 100 % læk i den, når spindlen roteres; det sprøjter ikke så voldsomt, men kan løbe godt og er ikke godt.

Okay, meget godt svar her!
Forsøgte at dreje med lidt mere kraft nu og roterede håndtaget ca. 1,5 omgang. Men der skete desværre intet, der kom ikke noget vand.
Undrer mig over, hvad næste skridt er for at forsøge at få vand frem?

Begynder at spekulere på, om det er tilkoblet til sommervandet vi tager fra floden via pumpe om sommeren?

Kan tilføje, at vi er relativt nytilflyttede og har ikke meget styr på udhusets historie.

Så bliver det at rådføre sig med den tidligere ejer eller om der er naboer, der kan vide noget om sommervand, du kan nok ikke få svar i forummet om dette, kun et hint om hvad det kan være.

Prøv at puste i røret. Er der ingen modstand, så der opbygges tryk, kan man jo altid tilslutte en løvblæser, trykluftslange eller lignende og blæse på lidt passende. Derefter gå en runde (en ikke-stormfuld dag) og se, om du kan høre, hvor det blæser. :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.