Den som byggede den, virker til at have været omhyggelig med, at den skal være stabil i sidled af en eller anden grund, altså at det som er ovenpå væggen ikke skal bevæge sig til højre eller venstre i figuren. Det kan selvfølgelig også være, at stolperne bærer tung last og afstiverne er der for at forhindre dem i at bøje. Eller måske ønskede de bare, at væggen skulle være solid. Men for at vide om den har en bærende funktion, må man undersøge, hvad der er ovenpå væggen. I dette tilfælde er det nok sikrest at undersøge, hvad der er på siden af også for at sikre sig, at der ikke er noget, der kan vælte der.