Hej alle kyndige...

skal fjerne en væg og ser nu, når jeg fjernede gipsen, at den nok er bærende?

mærkeligt når jeg af en konstruktør har fået at vide, at den ikke er det...

Sådan ser den ud-

Er den bærende eller ej, hvad tror I?
 
  • Vægdiagram med seks stolper og diagonale afstivninger. Struktur kan indikere bærende væg, trods tidligere konstruktørråd. Diskussion om bæreevne pågår.
glemte at sige, at det er 60cc, og alle reglerne er sprukne
og der er sindssygt mange søm i dem, sømmet helt vildt meget..
 
Den som byggede den, virker til at have været omhyggelig med, at den skal være stabil i sidled af en eller anden grund, altså at det som er ovenpå væggen ikke skal bevæge sig til højre eller venstre i figuren. Det kan selvfølgelig også være, at stolperne bærer tung last og afstiverne er der for at forhindre dem i at bøje. Eller måske ønskede de bare, at væggen skulle være solid. Men for at vide om den har en bærende funktion, må man undersøge, hvad der er ovenpå væggen. I dette tilfælde er det nok sikrest at undersøge, hvad der er på siden af ​​også for at sikre sig, at der ikke er noget, der kan vælte der.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.