Hvad er dette for en type gammelt tegl? Tynde med spor på den ene side.

Har siddet under pudset (som pudsbærer?) på et 30'er hus.

Var det almindeligt?

Er det nogen idé at forsøge at genbruge eller bare at smide ud? Har en større mængde tilovers efter en tilbygning, hvor vi rev en lille del ned.

Gammelt mursten med riller og huller, omgivet af murbrokker og træstykker. Muligvis brugt som pudsbærer i et 30'er hus. Gammelt mursten med bronze farve og spor på én side, omgivet af murbrokker og demolering fra en byggeplads. En hånd holder gammelt mursten med riller, fundet under puds i et 30'er-hus. Rester af murbrokker ses på jorden. En hånd holder en rød, slidt mursten med spor på den ene side, omgivet af støv og murbrokker. Gamle mursten med riller og mørtelrester, fundet under puds i et 30'er hus.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Spiktegel. I denne tråd leder folk efter det:

[link]
Tak.

I mit tilfælde er det altså opspiket med sporene vendt udad. Var det almindeligt?
 
Claes Sörmland
P plan-g sagde:
Tak.

I mit tilfælde er det altså opspændt med sporene vendt udad. Var det almindeligt?
Det er vel for, at pudset hæfter bedre i sporene? Gætter på, at det er en del af produktet.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.