Hej!

Kan nogen se, hvilken type byggesten dette er? Bygget i slutningen af fyrrerne, så vidt jeg ved.

Jeg tænkte først, at det kunne være blåbetong, men det ser ikke ud til at have de karakteristiske hulrum.

Har desværre ikke mulighed for at måle lige nu.

Mvh
Fyrreogfemgrader

• Væg med grå byggesten uden tydelige hulrum, sandsynligvis bygget i slutningen af 1940'erne, med gipsmærker og en træbjælke nederst.
  • Grå byggblokke uden synlige hulrum med elektriske kabler fastgjort til væggen, evt. fra slutningen af 1940'erne.
  • Gråt byggblokvæg fra 1940'erne uden typiske hulrum, med grøn elektrisk boks på siden og isoleringsmateriale mellem blokke.
Senest redigeret:
Blåbeton plejer vel ikke at have hulrum, men er homogene, du tænker på bænkebidere eller betonhulsten.
Det på billedet ser ud som blåbeton.

• Synes
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P
F Fyrtiofemgrader sagde:
Hej!

Kan nogen se hvad det her er for en type byggeblok? Bygget i slutningen af fyrrerne hvad jeg ved.

Tænkte initialt at det kunne være blåbetong, men det ser ikke ud til at være de karakteristiske hulrum.

Har ikke mulighed for måling lige nu desværre.

Mvh
Fyrtiofemgrader
Det ser ud som letbeton Siporex de var lidt lillablå i farven en tid..

T tracker sagde:
Blåbetong plejer vel ikke at have hulrum, men er homogene, du tænker på bænkroller eller betonhuleblokke.
Det på billedet ser ud som blåbetong.
Når jeg søger på billeder på nettet, ser det ud til, at blåbetong generelt er fyldt med mindre hulrum, som en vaskesvamp.

På et af de billeder, jeg vedhæftede (det med den grønne dåse til højre), ser strukturen mere ud til at bestå af små kugler.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.