På billedet nedenfor har der tidligere stået et højskab, som har efterladt mærker på både loft og væg. Jeg vil gerne have væggen/loftet til at se ud som resten, men det, der forvirrer mig, er denne gule overflade. Jeg undrer mig over, hvad det egentlig er?
Bag 'overfladen' er der kun puds på både væg og loft, og den gule glatte overflade er meget tynd, så jeg gætter på, at det er gammel hvid maling, der bare er gulnet? Gjorde man sådan før for at binde pudsen? Den er jo meget porøs.
Jeg overvejede at spartle dette, men det bliver jo ikke så godt, hvis der ikke er spartel andre steder?
jeg har flyttet køkkenet til rummet ved siden af, tænkte at lave soveværelse her.
Det virker jo som man i sådanne tilfælde tidligere (1938?) bare har nøjedes med at male direkte på pudset? Det er en form for hårdere overflade, så det kan være behandlet med noget andet også inden det blev malet. Jeg er mest interesseret/nysgerrig, derfor alle spørgsmålene
ja helt klart bliver det mærkeligt kun at male måske.
Spackle er nok den eneste løsning, men bliver der ikke en grim kant mellem det gamle 'hvide' loft og den nye 'spackle-overflade'? Har du noget særligt bindemiddel, du plejer at bruge?