Hej. Nogen der ved, hvor der findes detaljerede billeder på husstomre? Gerne med bæreevneberegninger og dimensioner. Eller hvis nogen af jer ved lidt om byggeteknikken, når man laver en husstomme. Gælder et 1 og 1/2 plans hus på betonplade.
Mvh Hugo
Mvh Hugo
Du skal næsten regne hver ramme for sig afhængigt af, hvor i landet den står, hvilken taghældning du skal have, snezoner osv. og naturligvis hvilket materiale du skal bygge i.
Men man kunne næsten sige, at hvis du skal bygge nyt i træ og bruger en enkel isolering, skal reglarne være så grove for at holde tilstrækkeligt med isolering, at det bliver mere eller mindre overdimensioneret.
Skal du bygge løsværk??
Men man kunne næsten sige, at hvis du skal bygge nyt i træ og bruger en enkel isolering, skal reglarne være så grove for at holde tilstrækkeligt med isolering, at det bliver mere eller mindre overdimensioneret.
Skal du bygge løsværk??
Det er derfor, jeg vil se eksempler på, hvordan de regner, så jeg kan bruge det på min stomme. Huset skal ligge i Småland. Havde tænkt mig 45*170 regel i væggen, men ved ikke tagspærets dimension. Isolering bliver 170+45+45. Taghældning 37 grader. Løsvirke ja. Antager, at materialet er fyrretræ.
Jeg tror ikke, der findes nogen genveje.
(Jeg har i hvert fald ikke fundet nogen.)
Et fjernkursus måske?
http://www.du.se/sv/Utbildning/Kurser-A-O/Kursplan/?kod=BY1017
(Jeg har i hvert fald ikke fundet nogen.)
Et fjernkursus måske?
http://www.du.se/sv/Utbildning/Kurser-A-O/Kursplan/?kod=BY1017
Hvis du bygger et "almindeligt" hus, er der i princippet ikke noget at regne på i selve stommen. Det er kun, hvis du skal have meget store vinduesåbninger eller lignende. Spær kan den, der fremstiller dem, dimensionere.
Bedste svar
Hvis jeg ikke har talt forkert, var dette dit 10.000. indlæg på byggahus. 6,5 indlæg om dagen. Der er ingen fornuftig tråd, jeg har læst, hvor du ikke har haft mindst ét indlæg. Man bliver imponeret! d^_^bMikael_L sagde:
Helt OT, men var bare nødt til at påpege det. Fortsæt sådan.
Klik her for at svare