D
Plankevæg med metalramme og hul til ventilation. Diskussion om, hvordan man håndterer ventilationen for at minimere fugtbelastning.
Pladereglar og panel. Hvordan gør jeg med ventilationen for at få mindst fugtbelastning? Isodrän som udvendig dræn. Skal jeg støde videre røret gennem panelet?

Sætter du en luftspalte nederst for ventilation?

Ser ud til at være en kældervæg eller? Fjern panelen og puds i stedet, byg ikke organisk materiale ind i en fugtbelastet konstruktion.

D
GoForIt - har glipper, 3-5 mm i panelet og vil også sætte luftspalte oppe.

Traume, ved hvad du mener, huset er dog nydræneret og kører med stålreglar og glipper i panelet, har også træ på andre steder som har klaret sig, trods dårlig drænering (før omdrenering).

Vi havde nok ikke klaret at pudse selv, så det blev denne variant i stedet. Er overbevist om, at panelet ikke vil mugne, vil bare vide, hvor det er klogest at lede luften, der kommer gennem ventilen.

Havde kørt puds + silikat hvis det havde været "muligt" for os. Tak for et i øvrigt klokkeklart tip dog!

Skær på ventilen ud gennem panelet, men læg en eller anden type isolering omkring, da der sandsynligvis vil komme kold luft ind gennem ventilen, og der er derfor risiko for kondens på ydersiden af røret bag panelet.
Brug isolering som armaflex eller lignende.

• Synes
danpih
  • Laddar…
D
Ok. tak tak!

har købt grejer til skarvning, dog er det forrige rør 15 cm og det nye 10 cm. fandt ingen muffe til det, så jeg sætter en 10 cm's vægplade op og tætnere med fuge skum. Smart at isolere!

sprøjt på fugekskum rundt om hele røret, fungerer perfekt som kondensisolering.:thumbup:

Jeg havde anskaffet en rigtig overgång 150/100mm og sat kondensisolationsstrømpe rundt.
Fugeskum er bare skidt. Anvendes aldrig undtagen i yderste undtagelser.

Jeg anbefaler luftspalte også nederst.

kondensisoleringsstrømpen er "skidt"
fugeskummet er bedre men bedst er armaflex

D
Problemet er, at jeg fandt ingen overgang, den gamle var ca. 15. mere præcist 13,5. Men jeg tror, det blev godt, som jeg gjorde. Satte op en sådan her:

En hvid ventilationsflange med et rundt hul i midten til vægmontering.

Og derefter et kort rør og til sidst vægventil. Testede at sætte det på uden isolering, og det passede godt. Nu er det bare at løse isoleringsspørgsmålet

Rund vægventil monteret på en trævæg uden isolering.

D
GoForIt: jeg burde have brugt luftspalte dernede, føler jeg nu. Men desværre tænkte jeg i begyndelsen, at sprækkerne i panelet ville være tilstrækkelige, så ændrede jeg mening og brugte luftspalte oppe. Dog havde jeg allerede fået op halvdelen af panelet, da jeg ændrede mening. -.-

Vi har dog en meget tør kælder, så det er jeg glad for, men forsøger at tage så mange foranstaltninger som muligt alligevel. (bortset fra det bedste - puds)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.