Hej,
Jeg undrer mig bare, om reglarne skal være tæt op ad væggene, når man skal montere loftet?
Eller skal det være som at lægge gulv og have ca. 2mm til væggene?

Tak

Du mener når du sætter glesen? Skader ikke at have lidt slip der, glesen udgør jo kun fæste for indertag.

/Kent

Mikael_L
Og er du ikke færdig med væggene endnu, så kan du overveje at tage et par ekstra cm, for at glesen ikke skal forsvinde alt for meget bag gips, dobbeltgips, OSB+gips, råspont eller hvad du nu har tænkt dig at have på væggen.

Mikael_L sagde:
Og er du ikke færdig med væggene endnu, så kan du overveje at tage et par ekstra cm, så glesen ikke forsvinder alt for meget bag gips, dobbeltgips, OSB+gips, råspont eller hvad du nu har tænkt at have på væggen.
Desværre forstår jeg ikke, hvad du mener, jeg skal sætte regler op på loftet, og som på gulvet er jeg bange for, at det giver sig, så jeg ville bare spørge, om der skal være lidt mellemrum mellem regler og vægkanterne.

Kommer så til at have 13mm gips og derefter sætte spots.

På væggen er der nu tapet, men skal male over det.

Tak

Mikael_L
Jeg mener, at hvis du sætter glesen klods mod væggen, eller et par mm fra, men ikke har sat plader på væggene endnu, så bliver det måske lidt dumt.

Et eksempel: glesen klods mod vægregler.
Så sætter du f.eks. 12mm spånplade + 13 mm gips på væggen, under glesen så at sige.

Så skal du bagefter skrue indfatningen meget tæt på væggen, da næsten halvdelen af glespanelet er dækket af væggens plademateriale. Så kan det være lige så godt at trække glesen 2-3 cm fra vægreglerne.

Er dine vægge allerede færdige, er dette selvfølgelig unødvendigt.

Gætter på TS mener tynd ved gavle. Klart ting bevæger sig lidt, derfor man bør trække latex i overgange når man har gipsplader.

/Kent

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.