Hej, jeg har et lille problem: jeg vil støbe en større struktur (ca. 50x50x30 cm), men har ikke al tid i verden, så jeg leder efter tips til hurtighærdende beton/cement, som gerne hærder inden for en time eller lignende. Har søgt på internettet, men har kun fundet tætningsbeton, der kun fungerer i støbninger mindre end 3 cm, og dette handler om en fritstående struktur helt bygget af dette materiale (og armering selvfølgelig). Tak på forhånd!

En time? Ikke noget dårligt krav. Epscement tager ca. 12 timer og det er let at arbejde med, en sæk på 50 liter vejer 17 kg, det indeholder frigolitpellets så du får samtidig en isolerende effekt. Tjek her http://www.epscement.com/

Det er meget stor risiko for krympekrak på grund af temperatureffekten ved en sådan støbning, du forestiller dig.

Hvordan resultatet ser ud har ingen egentlig betydning, men det er tiden for støbningen, der er den vigtigste faktor, men jeg har vel småt indset, at dette er umuligt, overvejer gips i stedet, hvor lang tid tager det før gips hærder?

MC-HiTech sagde:
En time? Ikke et dårligt krav. Epscement tager ca. 12 timer og det er let at arbejde med, en sæk på 50 liter vejer 17 kg, det indeholder polystyrenpellets så du får samtidig en isolerende effekt. Se her [link]
Det der var jo en god ting, men desværre alt for lang tid, men tak alligevel, det kan jo være værdifuldt til andet!

Du skal altså støbe mange sådanne klodser og har kun en form, eller har jeg misforstået?

Hvis man vil have mange ens betonprytlar, plejer man at bruge jordfugtig beton, altså beton med mindre vand, som er et sted mellem smuldrende og klistret i konsistensen bl.a. afhængig af produktets højde. Man fylder formen under kraftig vibrering og kan så vælte sagen op på en plade og begynde på den næste.

Bliver nok svært at blande i en tombola dog...

Hej rdaa!

Kig efter en forhandler af ARDEX produkter der findes der hurtig cement som klarer dine ønsker uden problemer,
problemet bliver så omkostningen!!

Jeg skulle måske skrive, hvilket produkt jeg mener!!
ARDEX EB 2 findes også færdigblandet..

held og lykke,

bland det kun jordfugtigt og pak det godt.

Hej marten70, og Tak!
Det der var præcis, hvad jeg ledte efter, stor tak til dig!

Deitermann har udviklet et produkt, der bruges til indstøbning af gulvafløb, hvor du ikke bør anvende almindelig beton på grund af den lange hærdningstid samt risikoen for svindrevner.

Senest redigeret:
rdaa sagde:
Hej, jeg har et lille problem: jeg vil støbe en større struktur (ca. 50x50x30 cm) men har ikke al tid i verden til min rådighed, så jeg leder efter tips til hurtigt hærdende beton/cement, som gerne hærder inden for en time eller lignende. Har søgt på internettet men kun fundet tætningsbeton, som kun fungerer i støbninger mindre end 3 cm, og dette handler om en fritstående struktur helt bygget af dette materiale (og armering selvfølgelig). Tak på forhånd!
Gå ind på Maxit.se så finder du garanteret en beton, der passer til dig, jeg kunne anbefale Exm 711 eller Exm 712, de hærder inden for ca. 45 min!
Jeg arbejder på Maxit!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.