D
Men TS fjerner altså ikke forsikringen på gipspladerne nærmest garderoben og tror derefter, at det er reglen bagved, der skinner igennem...

• Haha
Appendix
  • Laddar…
D Derbyboy sagde:
Men TS fjerner altså ikke forsikringen på gipspladerne nærmest garderoben og tror derefter, at det er reglen bagved, der lyser igennem……
Alle har vi været nybegyndere på et tidspunkt....

• Synes
pjgb og 4 andre
  • Laddar…
Hej, hvis man kan se igennem plader lavet af smeltet grus (kvartssand), så skulle man kunne se igennem en plade af træflis? 🙄
Spørg min kone. Hun har sat tapet op, som er lavet af træfiber, og det gamle tapet ses igennem det nye. 🫣

• Haha
  • Synes
Mjärn og 4 andre
  • Laddar…
Mikael_L
Nissens Nissens sagde:
Man spartler jo papirstrimlerne ind i hjørnerne. De forsænkede kanter skal være der. 😊 Strimlerne er endda "knækkede" på forhånd til netop det.
Nej, det er ikke hensigtsmæssigt i en friggebod med tvivlsom stabil fundering som skal have tapet på væggene.

• Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Let gjort fejl første gang, ikke altid man tænker på, at man skal skære/bryde af fasen.

Fornuftige alternativer:
- Sæt foder over samlingen
- Udskift gipsstykket med et stykke, hvor fasen er brudt
- Spartle ud af bara f*** og få det glat

• Elsker
Mjärn
  • Laddar…
Det store spørgsmål er måske: Vil der opstå problemer med fugt i det indbyggede rum?

• Haha
  • Synes
densomkanvet og 2 andre
  • Laddar…
Nissens
Mikael_L Mikael_L sagde:
Nej, det är inte lämpligt i en friggebod med tveksamt stabil grundläggning som ska have tapet på væggene.
Ok, men så går det jo ikke at spartle heller. Det vil jo revne endnu mere uden strimmel.
Jeg opfattede ikke, at TS byggeri er ustabilt.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Mikael_L
Nissens Nissens sagde:
Ok, men så kan man jo ikke spartle heller. Det vil jo revne endnu mere uden strimmel.
Jeg opfattede ikke, at TS byggeri er ustabilt.
Jeg snakkede om min fejl, jeg skulle have delt 4 plader på midten og sat skåret kant i hjørnerne, ganske enkelt.
Jeg havde lært en del efter friggan og garagen, så der blev færre fejl og misforståelser med huset, men der er stadig nogle at finde der også.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
M Mjärn sagde:
Fatter ikke
Stram op, det her begynder at blive latterligt. Troller du, eller spiller du dum?

Nissens
Mikael_L Mikael_L sagde:
Jeg talte om min fejl, jeg skulle have delt 4 plader i halvdele og sat den skårne kant i hjørnerne, ganske enkelt.
Jeg havde lært en del efter friggan og garagen, så der blev færre fejl og fejltrin med huset, men der er også en del at finde der.
Forstår ikke hvad du mener. At have skåren kant i hjørnet er aldrig en fordel. Man sætter lægterne, så de giver støtte i hjørnerne, og så er det en fordel at bruge sådanne her bag gipsen for at stabilisere yderligere efter behov:

https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/hornskydd-for-gipsvagg-pvc-nat-2000022631

Derefter har man med fordel de affasede kanter på gipsen i hjørnet, og så spartler man ind en papirstrimmel.

Er vel ingen, der sætter faser i hjørnerne, ikke hvis man ved, hvad man laver i hvert fald
Et elendigt arbejde at spartle og få det godt så

• Synes
MangeKC og 3 andre
  • Laddar…
Nissens
nino nino sagde:
Der er vel ingen, der laver fasninger i hjørnerne, ikke hvis man ved, hvad man laver i hvert fald
Et besvær at spartle og få det godt da
Tal med en maler, så får du høre. Men du mener, at de ikke ved, hvad de laver? 😂

Jeg har gjort det uden problemer. Hvis du havde set papirstrimlerne, ville du vide, at de endda er forberedt til at blive brugt i hjørner.

Man behøver jo ikke have det faset, men det er jo lettere at få det jævnt, da strimlen ikke bygger udenpå da.

nino nino sagde:
Er vel ingen der sætter fasninger i hjørnerne, ikke hvis man ved hvad man laver i hvert fald
Et elendigt stykke arbejde at spartle og få det godt der
Det er vel almindeligt at gøre det 1 gang, så lærer man det jo og begynder med en halv plade næste gang;)

• Synes
  • Haha
Stuff og 2 andre
  • Laddar…
D Derbyboy sagde:
Men TS fjerner altså ikke forsikringen på gipspladerne nærmest garderoben og tror derefter, at det er reglen bagved, der skinner igennem……
TS er allerede blevet gjort til grin 40 gange i denne tråd. Tror du, at dit bidrag hjælper og motiverer TS til at fortsætte med at ville lære at renovere?

• Synes
  • Elsker
Mjärn og 3 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Tal med en maler, så får du høre. Men du mener, at de ikke ved, hvad de laver? 😂

Jeg har gjort det uden problemer. Hvis du havde set papirstrimlerne, så ville du vide, at de endda er forberedt på at blive brugt i hjørner.

Man behøver jo ikke have det fasede, men det er jo lettere at få det jævnt, da strimlen ikke bygger udenpå så.
Alle malere, jeg har arbejdet med, både som maler “lærling” og senere, da jeg havde eget (ikke som maler), har bandet over tømrere, der sætter fasing i hjørner.
Strimlen spartles jo ud til nul.

• Synes
Joak og 3 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.