21,921 læst ·
110 svar
22k læst
110 svar
Hvordan undgår man at reglarne skinner igennem osb og gips?
Hobbytømrer
· Sverige
· 150 indlæg
Nej, man ser fasningen på skiven. Fejlen er som allerede konstateret, at TS ikke skar den del af ved montering mod garderoben. En let men unødvendig begynderfejl.
Skal det blive godt, er den rette vej nok at rive gipsen ned og gøre det om. Det er nok godt at se en film om, hvordan man gør, inden runde 2.
Skal det blive godt, er den rette vej nok at rive gipsen ned og gøre det om. Det er nok godt at se en film om, hvordan man gør, inden runde 2.
Det der kan blive betydeligt bedre uden at rive, men det kan være lidt svært at spartle.
Eller så beklæder man samlingen uden spartel med foder (almindeligt dørfoder), der matcher gulvlisten rundt om, måske den enkleste og bedste løsning. Tror faktisk, det også ville forbedre helhedsindtrykket af det indbyggede skab med en yderligere indramning 👍
Ellers flot arbejde! Ellers ser det rigtig godt ud bortset fra en lille fejl med gipsen, men det er en meget almindelig begynderfejl.
Eller så beklæder man samlingen uden spartel med foder (almindeligt dørfoder), der matcher gulvlisten rundt om, måske den enkleste og bedste løsning. Tror faktisk, det også ville forbedre helhedsindtrykket af det indbyggede skab med en yderligere indramning 👍
Ellers flot arbejde! Ellers ser det rigtig godt ud bortset fra en lille fejl med gipsen, men det er en meget almindelig begynderfejl.
Senest redigeret:
Gips er forsænket i kanterne for at man skal kunne lægge en papir/glasfiber -strimmel der, når man skal sætte to plader ved siden af hinanden.M Mjärn sagde:
Man fylder derefter det forsænkede med spartelmasse for at få det jævnt. Skal man afslutte mod noget andet, må man skære forsænkningen bort eller spartle den jævn.
Ja, jeg har også været præcis der.sunnis sagde:
Byggede fritidshuset med indermål 2,4 x 4,8 for at det skulle gå præcist lige op med hele gipsplader.
Selvfølgelig delte jeg ikke pladerne, der skulle mod hjørnerne, i to dele, så jeg fik et frygteligt spartelarbejde at lave i stedet.
Renoveringsnovice
· Stockholm
· 152 indlæg
Jeg er enig med de andre, sæt foder rundt om, så indrammer du og dækker for... Flot bygget i øvrigt! 👌M Mjärn sagde:Har bygget en Ikea-garderobe ind. Forskallet rundt om og sat OSB og gips. Derefter tapet for genoprettelse. Som overskriften lyder: Hvordan undgår man, at forskallingerne skinner igennem OSB og gips? Man kan se, hvor forskallingerne sidder. De skinner ligesom igennem væggen.
Måske er det ikke lige så tydeligt på billedet, men det er det i hvert fald sådan. På venstre side af billedet ses det tydeligt. Det ville være interessant at vide, hvad jeg har gjort forkert.
Man spartler jo papirstrimler ind i hjørnerne. De forsænkede kanter skal være der. 😊 Strimlerne er endda "knækkede" på forhånd til netop det.Mikael_L sagde: