Hej!

har brugt to timer og masser af prøvekapninger for at få en loftliste, hvor et vandret loft møder skråtaget. Normalt er dette ikke noget problem, da man bare skal geringssave listerne med halvdelen af "tagvinklen", så bliver det perfekt. Men lige på dette sted er der vinkler i alle tre dimensioner, der får mig til at miste fatningen.

-Skråtaget hælder 38 grader
-Væggen hvor skråtaget møder det horisontale loft har vinklen 45 grader i forhold til "skråtagsvæggen"
-Desværre er bruddet mellem tagene ikke linjeret med væggenes brud, men det afviger ca. 5 cm der, hvilket tilføjer yderligere kapninger og vinkler.

Synes jeg har prøvet alle varianter med at tilte og dreje geringssaven, men det nærmeste jeg er kommet til noget, der burde fungere, er det første skråtagsstykke, hvor jeg drejede savebordet 22,5 grader og tiltede saven 26 grader ((90-38)/2).

Hvordan skal man tænke? Er det muligt at få en liste her? Hvordan ville I andre have gjort?

• Et skrånende træloft møder en hvid væg i en kompleks vinkel, udfordrende for korrekt montering af en liste.
Ola78
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.