Lavede hul i bjælkelaget til vandføring til badeværelset, lidt trangt og besværligt. Men i bagklogskabens lys fortryder jeg både hullets størrelse og placering kunne have gjort det meget smartere/bedre samt lidt mindre kunne nok have været muligt, men nu blev det sådan.
Sådan ser det ud. Problemet er, at der i forvejen er et hul ved siden af, og hullet kunne have været højere oppe, en limet regel ovenover, men det kunne også have været savet i den med lidt styring...
Hvordan som helst, to huller på ca. 70 mm tæt ved siden af hinanden, 4 cm ned til underkanten af gulvbjælken som er 45x220.
Skal dette udbedres ved at skrue-lime noget groft på plads? Med lidt kontursavning og tricks burde jeg kunne få en forstærkning på plads. Derudover er der en limet 28x70 ovenover, som er som støtte for gulvpladen.
Tips til løsning, eller er det lige meget? Mistænker, at snedkerne ville have savet på samme måde og så bare bygget det igen, men ja. Ellers plejer jeg at være rimelig omhyggelig med huller, men det her føltes virkelig sådan efter jeg indså, hvor dårligt jeg placerede hullet...
hvorfor ikke bare lade det være? Det vil sandsynligvis ikke ske noget bare fordi det ikke er optimalt. Antager at det ikke er den eneste gulvbjælke du har ?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.