Øverst skal der stå et TV, der vejer omkring 80-90 kg (36" crt). Bordpladerne er 40 mm massive (bøg som jeg har laseret), og "stolperne" er limtræspiller, 90x90 mm. Jeg er mest bange for, at den øverste plade skal kunne bryde sammen på midten, eller lignende, så TV'et falder ned på gulvet og kan ramme nogen, der tilfældigvis er der.
Er der nogen risiko, eller er jeg overdrevent bekymret?
Hvis nogen undrer sig, så skal tv-spil & dekoder være nederst. Jeg ville hellere have haft TV'et der, men så har jeg ikke plads til tv-spillene.

Er der nogen risiko, eller er jeg overdrevent bekymret?
Hvis nogen undrer sig, så skal tv-spil & dekoder være nederst. Jeg ville hellere have haft TV'et der, men så har jeg ikke plads til tv-spillene.

Det holder.
Jeg går ud fra, at TV'et er næsten lige så bredt som bænken, og dermed fordeles vægten over størstedelen af pladen også. Jeg går ud fra, at selv hvis du stiller dig på denne konstruktion, så holder den uden videre, og sandsynligvis er TV'et ikke meget tungere end du er.
Jeg går ud fra, at TV'et er næsten lige så bredt som bænken, og dermed fordeles vægten over størstedelen af pladen også. Jeg går ud fra, at selv hvis du stiller dig på denne konstruktion, så holder den uden videre, og sandsynligvis er TV'et ikke meget tungere end du er.
Et TV plejer jo at have fødder eller lignende, som det står på, og de trykker jo ude ved hjørnerne.
Min 32" CRT står på en betydeligt svagere møbel, og den kom fra TV producenten, så det skal være roligt.
Min 32" CRT står på en betydeligt svagere møbel, og den kom fra TV producenten, så det skal være roligt.
Flot snedkerarbejde. Hvordan fik du samlet benene og bordpladen?
TakMartin_Blomberg sagde:
Benene sidder kun fast i den øvre plade, så overdelen med ben står løst ovenpå den nedre.
Jeg borede huller i både ben & plade, i med trælim & en træpløk i hvert hul. Det sidder som sten, når det er tørt. Den nedre plade fastgjorde jeg med setlim i "kassen".
Hmm, hvordan skal jeg svare...der går en trappe under boksen, så der er skråtag. Der har været en mindre boks under, men jeg reglade op den og satte ny gips. Vil lægge et billede op snart.Tabors39 sagde:
Klik her for at svare