Hej, har et lille problem. Har i et rum to forskellige gulve, med cirka 8mm højdeforskel.
Denne højdeforskel kommer lige ved et ydre hjørne (rummet er L-formet).
Hvordan gør man så, når jeg skal have på fodlisterne? Savner man den ene af dem 1cm af?
Føles som om det bliver grimt og ret svært, desuden skal denne liste følges af flere på det højere gulv (dog ikke så de sidder mod hinanden).
Eller er det mere fornuftigt at forsøge at hæve det lavere på en eller anden måde?
Denne højdeforskel kommer lige ved et ydre hjørne (rummet er L-formet).
Hvordan gør man så, når jeg skal have på fodlisterne? Savner man den ene af dem 1cm af?
Føles som om det bliver grimt og ret svært, desuden skal denne liste følges af flere på det højere gulv (dog ikke så de sidder mod hinanden).
Eller er det mere fornuftigt at forsøge at hæve det lavere på en eller anden måde?
Man kan afslutte soklerne med 45 graders vinkel og sætte et stykke, så soklen vender ned i gulvet, men jeg ville nok bare save den højere sokkel lidt skråt i det hjørne, så overgangen bliver i vinkel.
Hvis man ligger på knæ og kigger tæt, ser det "sådan der" ud, men de fleste, der kommer ind i rummet, vil ikke engang kigge på soklerne, så det er kun dig og sådan nogle som os, der hænger på BH, der ser sådan noget
Hvis man ligger på knæ og kigger tæt, ser det "sådan der" ud, men de fleste, der kommer ind i rummet, vil ikke engang kigge på soklerne, så det er kun dig og sådan nogle som os, der hænger på BH, der ser sådan noget
Tak for svaret, det passer nok det du skriver om, hvem der ser det. 
Hvis min ascii-art virker, tænker du noget i stil med _____/------------, i højden antager jeg?
Det, der gør det lidt dumt, er, at jeg har tænkt på at bruge færdigmalede, som desuden (som alle) har en afrundet kant på oversiden. Det ville jo være hvis man snittede til/lånte en fræser til dette for at få til afrundingen, og så enten bider i det sure æble og maler dem alle, eller snyder og maler det "nye".
Det første forslag er jeg nok ikke med på dog. 45 graders vinkel på begge, "udad", så de ikke engang mødes?
For 45 grader havde jeg nok tænkt at køre alligevel, det gør jeg altid i yderhjørnerne.
Hvis min ascii-art virker, tænker du noget i stil med _____/------------, i højden antager jeg?
Det, der gør det lidt dumt, er, at jeg har tænkt på at bruge færdigmalede, som desuden (som alle) har en afrundet kant på oversiden. Det ville jo være hvis man snittede til/lånte en fræser til dette for at få til afrundingen, og så enten bider i det sure æble og maler dem alle, eller snyder og maler det "nye".
Det første forslag er jeg nok ikke med på dog. 45 graders vinkel på begge, "udad", så de ikke engang mødes?
For 45 grader havde jeg nok tænkt at køre alligevel, det gør jeg altid i yderhjørnerne.
Første forslag bliver tricky i et yderhjørne, missede det :blushing:
Men forslag 2 er præcis som du har tegnet, som sagt ikke mange der vil kigge der, så sav, snit lidt og mal det der er savet, det ville jeg have gjort
Men forslag 2 er præcis som du har tegnet, som sagt ikke mange der vil kigge der, så sav, snit lidt og mal det der er savet, det ville jeg have gjort
sav i underkanten i stedet…N Niklas_x sagde:Tak for svar, det stemmer nok det du skriver om hvilke der ser det.
Hvis min ascii-art virker, tænker jeg noget i stil med _____/------------, i højden antager jeg?
Det, der gør det lidt dumt, er, at jeg har tænkt mig at bruge færdigmalede, som desuden (som alle) har en afrundet kant på oversiden. Det ville jo være, hvis man snittede til/lånte en fræser til dette for at få til afrundingen, og så enten bider i det sure æble og maler dem alle, eller snyder og maler det "nye"..
Snyggest bliver det, hvis du køber for eksempel 12x56mm sokkel til det højere gulv og 12x70mm som du kløver ned til 12x64. Derefter er det bare at gerre disse sammen, og overkanten bliver ens, trods forskellen i tykkelsen på gulvet. Kløv på siden, der vender ned mod gulvet.
Klik her for at svare