Hej!

I vores hall har vi monteret et 2 m garderobeskab med skydedøre. Skinnen er fastgjort i loftet, og loftshøjden er 2,70 meter. Garderobeskabet er 2,40. På den ene kortside har vi brug for en dækside. Findes der så store MDF som 2,7x0,7 meter? Hvordan fastgør vi den til væggen og garderobeskabet? Vinkeljern? Hvis man skal sammensætte to plader i højden, sætter man den ene først og derefter den anden, eller sætter man dem sammen først?

Mvh Ludde

Jeg har selv overvejet, hvordan man pænt løser dette. En sælger på en firma, der producerer sådanne (måske må jeg ikke nævne firmanavnet her?) nævnte, at en kraftig gavl altid bliver flottere end en tynd. Sælgeren havde et system med en skinne i gulv og loft, som gavlen skydes på - usynlig fastgørelse. Helt klart en mulighed. Ellers har jeg tænkt at opbygge en gavl med to tommer to og gips. Helt klart er, at en kraftig gavl bliver flottere end tynd mdf!

Hej!
Har Lumi skydedøre og jeg købte færdige gavlsider i samme farve som dørene. I det rum har jeg en lofthøjde på 2,40 og jeg vil mene, at jeg skar en del fra gavlene. Fastgjorde med møbelvinkler oppe og nede. Tjek der hvor du har købt dine skydedøre, de har sikkert gavle også.
Held og lykke

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.