Jeg har et gammelt ikeabord i fyrretræ, som jeg overvejer at lave om til et plantebord med en falsk betonoverflade. Jeg tænker mig at stabilisere overfladen med en plade af mdf, så træet ikke bevæger sig, og derefter pudse overfladen med en form for finbeton. Tror I, at dette kan lade sig gøre, og hvad skal man i så fald bruge for beton? Bordet skal jo kunne stå udenfor og ikke blive alt for følsomt over for stød.

Hej

Jeg ville nok have skruet to 45*75 på undersiden af bordpladen, stående, så bordet ikke bøjer, og betonen/pussen revner.
Derefter skrue en gipsplade på bordpladen for at fjerne træets bevægelser.
Så lidt gucka/fugtspærre på, så du kan plaske med vand på betonen uden at skade gipspladen.
Bygge en midlertidig støberamme rundt om og derefter støbe en 10-25 mm kage med finbeton.

aha, så det fungerer ikke at pudse på nogle cm direkte, man skal støbe pladen vha støbeform? Går det ikke at pudse direkte eller er det for at det skal blive jævnere?

Man kan forresten ikke bruge noget andet end almindelig beton? Kunne man bruge husfix fx? Det er måske lettere at arbejde med?

Jo du skulle nok kunne pudse direkte på gipsen.

Husfixet kan nok fungere, den har en lidt mere spartelmassekonsistens.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.