1,340 læst ·
12 svar
1k læst
12 svar
Hjørnet af gulvet er løsnet og sunket ned
Hej!
Jeg har et hus fra 1800-tallet, renoveret i omgange. Nu er gulvet i et hjørne af barnets soveværelse løsnet og sunket ned ca 20 cm x 20 cm. Det er åbent mellem væg og gulv ned mod mellemrummet under, oven på "loftet" til værelset der ligger under. Hvad gør jeg? Tak på forhånd!
Mvh bekymret mor
Jeg har et hus fra 1800-tallet, renoveret i omgange. Nu er gulvet i et hjørne af barnets soveværelse løsnet og sunket ned ca 20 cm x 20 cm. Det er åbent mellem væg og gulv ned mod mellemrummet under, oven på "loftet" til værelset der ligger under. Hvad gør jeg? Tak på forhånd!
Mvh bekymret mor
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 650 indlæg
Nogle eller nogle billeder ville have gjort det lettere!
Skal tage billede, når jeg kommer hjem i eftermiddag 🙂
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 650 indlæg
Download billederne til computeren og forsøg derefter at publicere dem her. Hvis det ikke virker igen, er det nemmere at gemme dem i et andet filformat på computeren end telefonen.P Possetossen sagde:
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 650 indlæg
Den eneste måde at se, hvad der er sket, er at begynde at fjerne gulvet og se efter, hvad der er sket. Det ser ud til at være noget laminatgulv, typisk klikgulv, så det burde ikke være så svært. Du skal sandsynligvis også fjerne undergulvet, som klikgulvet hviler på, for at se, hvad der har givet efter, og kunne reparere det.
Tak for svar. Så forstår jeg. Har du muligvis en tømrer i det sydlige Skåne at anbefale?SågspånPappspikEternit sagde:
Den eneste måde at se, hvad der er sket, er at begynde at tage gulvet op og se, hvad der er sket. Det ser ud til at være et laminatgulv, typ klikgulv, så det burde ikke være så svært. Du skal sandsynligvis også rive undergulvet op, som klikgulvet hviler på, for at se, hvad det er der har givet efter og kunne reparere det.
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 650 indlæg
Nej, jeg bor ikke i det sydlige Skåne, så der kan jeg ikke komme med tips. Derimod tror jeg, at du i det mindste kan udføre selve nedrivningsarbejdet selv. Du har vel et brækjern? Og adgang til Youtube? At fjerne et klikgulv er ikke specielt svært.
Du kan måske endda selv løse problemet med hjælp fra os på forummet, hvis du fortsætter med at poste billeder her.
Du kan måske endda selv løse problemet med hjælp fra os på forummet, hvis du fortsætter med at poste billeder her.
Er det en villa, er det stueetage, og hvad er det da for en type grund. Hvis det er stueetage, så er mit gæt, at det er torpargrund/krybekælder. Så bør du kunne kravle under og se, hvad der er sket. Sandsynligvis er en gulvregel rådden, så den er brækket. Sandsynligvis også remmen. Hvis hjørnet ligger mod ydervæggen, kan du måske se en fugtskade i væggen.
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 650 indlæg
TS skriver, at det er på overetagen, det er "taget til rummet under".
Tack för svar. Har inte sån tur. Men kan det vara murken golvregel på ovanvåningen? Hörnet är mot yttervägg/badrum. har vit puts på tegel och har inte noterat någon fuktskada. Inte i badrummet heller.A AG A sagde:Är det en villa, är det bottenplan, och vad är det då för typ av grund. Om det är bottenplan, så är mln gissning att det är torpargrund/krypgrund. Då bör du kunna krypa under och se vad som har hänt. Sannolikt är en golvregel murken, så den har gått av. Troligtvis även syllen. Om hörnet ligger mot yttervägg, kan du kanske se fuktskada i väggen.
Haha må lære mig meget, må anskaffe et koben. Det skal nok gå godt at tage gulvet op. Ja, det ville jo være fantastisk at kunne løse det på egen hånd. Lægger billeder op, når det er gjort, antageligt først i midten af juni, når ferien begynder, og jeg får lidt tid til overs.SågspånPappspikEternit sagde:
Nej, jeg bor ikke i det sydlige Skåne, så der kan jeg ikke komme med tips. Derimod tror jeg, at du i det mindste kan udføre selve nedrivningsarbejdet på egen hånd. Du har vel en koben? Og adgang til Youtube? Det er ikke specielt svært at tage et klikgulv op.
Klik her for at svare