Hej,

Vi er i gang med at gipse indvendigt omkring de nyligt udskiftede vinduer. Vi ønsker ikke at bruge lister, men blot sætte gips og inderst en akrylfuge. Da åbningen, hvor tømrerne har monteret vinduet, er større end vinduet, opstår der en betydelig sprække, som vi gerne vil minimere. Jeg har derfor på siderne lagt et eller to lag plywood og i nogle tilfælde også masonitstykker, hvor det ikke har været jævnt. Som I kan se på det vedhæftede billede, ender hjørneprofilen nu lige på en samling. Hvordan får man dette til at fungere bedst muligt?

Jeg antager også, at vi ikke bør skrue fra forsiden i profilen. Vil plywooden ikke sprække da? Nogle skruer fra siden og lidt pl600 bag profilen burde fungere, ikke?

Hvis jeg fjerner plywooden, får jeg en meget stor og grim latexfuge omkring vinduet. Skal jeg lægge papir eller glasfiberremse over samlingen? Skal den i så fald ligge under eller udenpå profilen?

Taknemmelig for tips

• Hjørneprofil monteret på gipsoverflade med synlige lag af krydsfiner og masonit i åbningen ved nyinstalleret vindue.
Jeg havde gjort sådan her:
Skær bort gipset på væggen til halve reglen rundt om hele vinduet. Plywooden og gipset i smygen lader du bare gå ud til reglen (skær bort 13mm). Så skruer (måske limer også) du en gipsstrimmel, der dækker plywood og gips (den burde vel blive ca. 22,5+13+15=40mm bred).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.