Y
Man kan jo købe 90graders hul-plader for at beskytte hjørner...

Skal jeg købe sådan en og træde på den lidt, så den får en mildere vinkel og kan monteres mod dette... eller hvordan har I løst disse situationer?

dsc00117fe.jpg

Ola78
Danogips har et bånd, der kaldes for multiflexbånd, og som er lavet til at kunne bruges i alle mulige vinkler. Tjek det ud, det er nok det, du leder efter.

Jeg har løst et 90 graders hjørne med en regel som falsedes ud for vægpladerne, og hjørnet blev rundet kraftigt.
Sidder tapet der nu.

Det er næsten umuligt at rette en bukket plade ud, så glem det.

Hvis jeg havde gjort som du, ville jeg have geret gipsen, så papir møder papir.

Protte

Y
Tænkte jo mere beskyttelse mod stød... burde jo kunne tage vinklen, gå til stålsælger og bede dem bukke en plade og så bore hul+forsænke samt montere..

væve hele hjørnet, brug vådrumslim så bliver det der, så spartle det op. Sørg for at skruen er skruet ind, uden at knække gipsen. Ligesom prototypen forstår jeg ikke hvorfor di ikke satte gipsen kant til kant, ok måske stod reglen bagved ikke korrekt.

Y
tør ikke rigtig bede snedkeren lave det om, haha..

men nej, disse regler i modulvillaen er en rigtig udfordring, intet logisk her..

Er det 135 grader så findes der færdige fra nogle producenter. Det kan måske være svært at finde nogen, der har dem på lager.
F.eks. http://www.norgips.se/index0,710.htm

Y
kronisk, må be dem bestille hjem dette.. man takker.. :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.