Hej.
Har revet ned spånpladen i et af værelserne i vores hus for at åbne op.
Huset er 1.5 plan med kælder.
Huset er 10-11 m langt og 8 meter bredt stift.
I den såkaldte hjertevæg var der to døråbninger, den ene døråbning havde jeg tænkt mig at bygge til og åbne op 140 cm ved siden af den gamle dør i stedet.. (åbningen kommer til at være præcis mod en ydervæg, kortsiden)
Da jeg havde revet ned spånpladen (10mm) var der 45*45 reglar med cc 30 omtrent.
Over dørkarmen sad et stykke krydsfiner 10 mm.
Alle reglarne der står der er lette at dreje og sidder ikke i spænd noget sted, sidder med en søm oppe og nede.
Tror I, jeg skal forstærke? Spontant føles det ikke som om det skal være nødvendigt.
Under denne væg er der en muret væg i kælderen.
Men 45*45 som hjælpende bærende væg lyder ikke som det vel?
En anden skillevæg væltede jeg ned, stabilt som bare pokker
Har revet ned spånpladen i et af værelserne i vores hus for at åbne op.
Huset er 1.5 plan med kælder.
Huset er 10-11 m langt og 8 meter bredt stift.
I den såkaldte hjertevæg var der to døråbninger, den ene døråbning havde jeg tænkt mig at bygge til og åbne op 140 cm ved siden af den gamle dør i stedet.. (åbningen kommer til at være præcis mod en ydervæg, kortsiden)
Da jeg havde revet ned spånpladen (10mm) var der 45*45 reglar med cc 30 omtrent.
Over dørkarmen sad et stykke krydsfiner 10 mm.
Alle reglarne der står der er lette at dreje og sidder ikke i spænd noget sted, sidder med en søm oppe og nede.
Tror I, jeg skal forstærke? Spontant føles det ikke som om det skal være nødvendigt.
Under denne væg er der en muret væg i kælderen.
Men 45*45 som hjælpende bærende væg lyder ikke som det vel?
En anden skillevæg væltede jeg ned, stabilt som bare pokker
Enig med Matti, den kan ikke være bærende, da dimensionen er for spinkel. Sandsynligvis ligger der en I-bjælke i bjælkelaget, som underrammerne er fastgjort til, og der bør så sandsynligvis være et par søjler i huset, der afveksler stålbjælken ned i grunden.
Der har ikke været espalier der. Hele væggen i midten af huset er bygget op på samme måde.Matti_75 sagde:
Væggen er væk nu, og bjælkelaget på overetagen var 220*45.
Væggen var ikke bærende, men hjalp nok med at støtte bjælkelaget lidt.
Klik her for at svare