Satte væggips i et mindre soveværelse i lørdags og indså nu til min rædsel(?) at jeg har sat alle gipspladerne bagvendt, med "kartonen" udad! :-[

Tanken er, at vi skal tapetsere rummet. Den ene væg vender mod en sidevind.

Må jeg vende alle pladerne eller kan jeg lade dem sidde og fortsætte som normalt??
 
Eftersom skiverne er nedfasede på langsiderne (på forsiden), samt at der er en samling i papiret på bagsiden, så kommer du til at få en hel del problemer med at sætte strimmel og spartle samlingerne.....

Jo, du kan da godt microlite hele rummet, men det føles som en dyr løsning. Ellers kan du stille dig og fase ned alle langsiderne, men eftersom der sidder en masse skruer så bliver det en enormt kedelig opgave....

Nej, havde det været mit hus, havde jeg gjort det om og gjort det rigtigt.

Edit:
Når du først har fået distance til fejlen, kan du jo udfylde følgende tråd:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1080038704
;)
 
pappen er af anden kvalitet og sidder ikke lige så godt på bagsiden heller vel?

så bare at bide i et syrligt æblekart og tage frem skruetrækkeren ville jeg osse sige...
 
Som en trøst kan nævnes, at jeg rev en hel badeværelsesvæg ned, som var færdigskruet. Vi indså, at WC-tilslutningen var placeret helt forkert. Gulvet kunne ikke fjernes uden en komplet nedrivning af væggen, da gulvet var fastskruet i bjælken, som væggen derefter stod på....

Har også lavet en hel del andre fejl, så din føles ikke alt for stor.
Du har jo i det mindste ikke spartlet... eller?
 
Fasting65 sagde:
Som en trøst kan nævnes, at jeg har revet en hel badeværelsesvæg ned, som var færdigskruet. Vi indså, at WC-tilslutningen var havnet helt forkert. Gulvet kunne ikke fjernes uden komplet nedrivning af væggen, eftersom gulvet var skruet fast i bjælken, som væggen derefter stod på....

Har også lavet en hel del andre fejl, så din føles ikke alt for stor.
Du har jo i det mindste ikke spartlet... eller?
Og hvorfor har vi ikke fået læst om dette i bloopers-tråden?

Skal snart selv bidrage til tråden - lykkedes med at spikre altandøren fast med en nagle gennem både karm og dørblad forleden.... ::)
 
Fasting65 sagde:
Du har ju iallafall inte spacklat... eller?
Nej, det havde jeg ikke nået at gøre. Derimod så gik kun 50% af pladerne at vende. Resten må laves nye pga hvordan de var udskårne, hul til eludtag m.m. Altså må man afsted og købe mere gips og slæbe op ad trappen....pust!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.