11,116 læst ·
5 svar
11k læst
5 svar
Hjernestop! Monterede gipspladerne baglæns!
Satte væggips i et mindre soveværelse i lørdags og indså nu til min rædsel(?) at jeg har sat alle gipspladerne bagvendt, med "kartonen" udad! :-[
Tanken er, at vi skal tapetsere rummet. Den ene væg vender mod en sidevind.
Må jeg vende alle pladerne eller kan jeg lade dem sidde og fortsætte som normalt??
Tanken er, at vi skal tapetsere rummet. Den ene væg vender mod en sidevind.
Må jeg vende alle pladerne eller kan jeg lade dem sidde og fortsætte som normalt??
Eftersom skiverne er nedfasede på langsiderne (på forsiden), samt at der er en samling i papiret på bagsiden, så kommer du til at få en hel del problemer med at sætte strimmel og spartle samlingerne.....
Jo, du kan da godt microlite hele rummet, men det føles som en dyr løsning. Ellers kan du stille dig og fase ned alle langsiderne, men eftersom der sidder en masse skruer så bliver det en enormt kedelig opgave....
Nej, havde det været mit hus, havde jeg gjort det om og gjort det rigtigt.
Edit:
Når du først har fået distance til fejlen, kan du jo udfylde følgende tråd:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1080038704

Jo, du kan da godt microlite hele rummet, men det føles som en dyr løsning. Ellers kan du stille dig og fase ned alle langsiderne, men eftersom der sidder en masse skruer så bliver det en enormt kedelig opgave....
Nej, havde det været mit hus, havde jeg gjort det om og gjort det rigtigt.
Edit:
Når du først har fået distance til fejlen, kan du jo udfylde følgende tråd:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1080038704
Som en trøst kan nævnes, at jeg rev en hel badeværelsesvæg ned, som var færdigskruet. Vi indså, at WC-tilslutningen var placeret helt forkert. Gulvet kunne ikke fjernes uden en komplet nedrivning af væggen, da gulvet var fastskruet i bjælken, som væggen derefter stod på....
Har også lavet en hel del andre fejl, så din føles ikke alt for stor.
Du har jo i det mindste ikke spartlet... eller?
Har også lavet en hel del andre fejl, så din føles ikke alt for stor.
Du har jo i det mindste ikke spartlet... eller?
Og hvorfor har vi ikke fået læst om dette i bloopers-tråden?Fasting65 sagde:Som en trøst kan nævnes, at jeg har revet en hel badeværelsesvæg ned, som var færdigskruet. Vi indså, at WC-tilslutningen var havnet helt forkert. Gulvet kunne ikke fjernes uden komplet nedrivning af væggen, eftersom gulvet var skruet fast i bjælken, som væggen derefter stod på....
Har også lavet en hel del andre fejl, så din føles ikke alt for stor.
Du har jo i det mindste ikke spartlet... eller?
Skal snart selv bidrage til tråden - lykkedes med at spikre altandøren fast med en nagle gennem både karm og dørblad forleden.... :
Klik her for at svare