S scorp1on sagde:
Med en VKR 120x60x4 S355J2H bliver der ingen problemer med bæreevnen (inkl. regnet med en dynamisk forstørrelsesfaktor på 1.5) samt dimensionerende værdier på lasterne (lasterne forstørres med en vis faktor ud over den dynamiske forstørrelsesfaktor).

Set i forhold til deformationerne får jeg det til 17 mm (at sammenligne f.eks. med L/300) da har jeg regnet med den forstørrede last samt egenvægt men ikke med dimensionerende værdier ud over det.

Jeg har regnet på en 2D ramme hvor jeg har antaget en ikke momentstiv fastgørelse i gulvet (boltet).
Findes sådan noget at købe pr. løbende meter?
 
S scorp1on sagde:
Med en VKR 120x60x4 S355J2H bliver det ingen problemer med styrken (inkl. regnet med en dynamisk forstørrelsesfaktor på 1.5) samt dimensionerende værdier på lasterne (lasterne forstørres med en vis faktor ud over den dynamiske forstørrelsesfaktor).

Set i forhold til deformationerne får jeg det til 17 mm (at sammenligne f.eks. med L/300) da har jeg regnet med den forstørrede last samt egenvægten men ikke med dimensionerende værdier ud over det.

Jeg har regnet på en 2D ramme hvor jeg har antaget en ikkedømmenstyv indspænding i gulvet (boltet).
Bliver meget nysgerrig på hvordan du har regnet det ud?

Hvilket belastningstilfælde bruger du så?
 
D dkhansson sagde:
Findes sådan noget at købe på løbende meter?
Det går, men billigst er altid at købe fulde længder
 
  • Synes
dkhansson
  • Laddar…
Jeg forestiller mig noget sådan her, hvor tanken primært er, at man skal anvende sig af stagen imellem (= kun halvdelen af vægten på hvert langt rør)
3D-model af en metalram med fire lodrette ben og tværstænger, designet til at fordele vægten jævnt mellem rørsektionerne.

Og at man gør sådan her med sidestolperne:
Rammeopbygning i stål med horisontale og vertikale rør. Viser hjørneforbindelse med overliggere, beskrevet til brug i strukturelt design.
Og at man har en vinkelplade, der dækker hele hjørnet og en del på hvert rør..

Orkede ikke at tegne det hele, men du må sige til, hvis du ikke forstår, så må jeg vel CAD'e lidt mere :rofl:
 
S
Nå du tænkte sådan, jeg tænkte mig en kube ifølge dkhansson første indlæg. Jeg studerede da kun en side i form af en ramme med to vertikale rør og et som går mellem dem på tværs. Derefter applicerer jeg en last i midten.
 
S scorp1on sagde:
Jaha du tænkte så, jeg tænkte mig en kub ifølge dkhansson første indlæg. Jeg studerede da kun en side i form af en ramme med to vertikale rør og et som går mellem dem på tværs. Derefter anvender jeg en belastning i midten.
Jeg undrer mig stadig over, hvordan du beregner belastningen?

Overvejer om jeg er helt forkert på den, når jeg selv beregnede? (Og da beregnede jeg kun på enkelt rør, frit oplagt, tog med egenvægten som en del af punktbelastningen)

Min erhvervserfaring (fra gulvet) synes, at 31 mm med kun 200 kg lyder meget..

Edit: Fandt min fejl :rolleyes:

Så dumt det kan blive nogle gange..

@dkhansson 80*40*5 var vel optimistisk af mig :seenoevil::poop:
 
Senest redigeret:
S
Okay, hvad godt, så kan det blive nogle gange:)
 
S
Violina Violina sagde:
Jeg tænker mig noget sådan her, hvor tanken primært er at man skal bruge sig af stagen imellem (= kun halvdelen af vægten på hvert langt rør)
[billede]

Og at man gør sådan her med sidestolperne:
[billede]
Og at man har en vinkelplade som dækker hele hjørnet og en del på hvert rør..

Gad ikke tegne alt op, men du må sige til hvis du ikke forstår, så må jeg vel CADe lidt mere :rofl:
Forresten, hvad bruger du for program? :)
 
S scorp1on sagde:
Forresten hvad bruger du for program? :)
Autodesk (Inventor) hjemme
SolidWorks på jobbet

:crysmile:
 
  • Synes
dkhansson og 1 anden
  • Laddar…
Violina Violina sagde:
Jeg forestiller mig noget sådan her, hvor tanken primært er, at man skal bruge stagen imellem (= kun halve vægten på hvert langt rør)
[billede]

Og at man gør sådan her med sidestolperne:
[billede]
Og at man har en vinkelplade som dækker hele hjørnet og et stykke på hvert rør..

Gad ikke tegne det hele, men du må sige til hvis du ikke forstår, så må jeg CAD'e lidt mere :rofl:
det der ser smart ud! Nu skal jeg bare finde nogen, der sælger i de størrelser
 
D dkhansson sagde:
det der ser smart ud! Nu skal jeg bare finde nogen der sælger i de størrelser
Til firma eller privat?
 
Violina Violina sagde:
Til firma eller privat?
Firma, vi bygger seniorboliger. Jeg forsøger at bygge funktionelle fitnesscentre.
 
D dkhansson sagde:
Firma, vi bygger seniorboenden. Jeg prøver at bygge funktionelle fitnesscentre.
Så er der mange steder, som tibnor og begroup, men det kan også betale sig at købe alt færdigt fra en mekanisk værksted :)
 
Violina Violina sagde:
Då finns det många ställen, typ tibnor och begroup, men det kan också betale sig at købe alt færdigt fra et mekanisk værksted :)
Då får jag kolla op et mekanisk værksted
 
  • Synes
Violina
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.