Med en VKR 120x60x4 S355J2H bliver der ingen problemer med bæreevnen (inkl. regnet med en dynamisk forstørrelsesfaktor på 1.5) samt dimensionerende værdier på lasterne (lasterne forstørres med en vis faktor ud over den dynamiske forstørrelsesfaktor).
Set i forhold til deformationerne får jeg det til 17 mm (at sammenligne f.eks. med L/300) da har jeg regnet med den forstørrede last samt egenvægt men ikke med dimensionerende værdier ud over det.
Jeg har regnet på en 2D ramme hvor jeg har antaget en ikke momentstiv fastgørelse i gulvet (boltet).
Med en VKR 120x60x4 S355J2H bliver det ingen problemer med styrken (inkl. regnet med en dynamisk forstørrelsesfaktor på 1.5) samt dimensionerende værdier på lasterne (lasterne forstørres med en vis faktor ud over den dynamiske forstørrelsesfaktor).
Set i forhold til deformationerne får jeg det til 17 mm (at sammenligne f.eks. med L/300) da har jeg regnet med den forstørrede last samt egenvægten men ikke med dimensionerende værdier ud over det.
Jeg har regnet på en 2D ramme hvor jeg har antaget en ikkedømmenstyv indspænding i gulvet (boltet).
Bliver meget nysgerrig på hvordan du har regnet det ud?
Nå du tænkte sådan, jeg tænkte mig en kube ifølge dkhansson første indlæg. Jeg studerede da kun en side i form af en ramme med to vertikale rør og et som går mellem dem på tværs. Derefter applicerer jeg en last i midten.
Jaha du tænkte så, jeg tænkte mig en kub ifølge dkhansson første indlæg. Jeg studerede da kun en side i form af en ramme med to vertikale rør og et som går mellem dem på tværs. Derefter anvender jeg en belastning i midten.
Jeg undrer mig stadig over, hvordan du beregner belastningen?
Overvejer om jeg er helt forkert på den, når jeg selv beregnede? (Og da beregnede jeg kun på enkelt rør, frit oplagt, tog med egenvægten som en del af punktbelastningen)
Min erhvervserfaring (fra gulvet) synes, at 31 mm med kun 200 kg lyder meget..
Jeg tænker mig noget sådan her, hvor tanken primært er at man skal bruge sig af stagen imellem (= kun halvdelen af vægten på hvert langt rør)
[billede]
Og at man gør sådan her med sidestolperne:
[billede]
Og at man har en vinkelplade som dækker hele hjørnet og en del på hvert rør..
Gad ikke tegne alt op, men du må sige til hvis du ikke forstår, så må jeg vel CADe lidt mere