1,242 læst ·
4 svar
1k læst
4 svar
Hjælp til at finde skrue med korrekt hoveddiameter/anden løsning på monteringsproblem
Jeg har problemer med at montere en væghængt tørresnor i en gipsvæg.
Pluggen jeg har brugt kræver en skruediameter på 4,5-5,0 mm. Skruediameteren på den medfølgende skrue er ca. 4,0 mm. Skruen griber ikke særlig godt i pluggen, og man kan mærke, at den sidder løst.
Jeg har forsøgt at finde en skrue med samme skruehovede diameter (eller lidt mindre) (det kræves for at kunne hænge anordningen på skruen) hos Bauhaus og Krauta, men jeg kan ikke finde en skrue med en skruediameter mellem 4,5-5,0 mm og en skruehovede diameter på 7,00 mm (eller noget mindre).
Jeg har også forsøgt at "tvinge" en skrue med en hovede diameter på ca. 9,00 mm ind i anordningen, som skal hænges på skruen, men det går desværre ikke.
Ved nogen, om der findes skruer til køb med en skruehovede diameter på ca. 7,00 mm og en skruediameter på 4,5-5,00 mm?
Er der en sikker måde at "fylde" pluggen, så den medfølgende skrue griber bedre i den lidt større plug?
Taknemmelig for al mulig input om, hvordan jeg kan løse dette problem uden at skulle fjerne pluggen, reparere hullet og starte forfra med en mindre plug.
Pluggen jeg har brugt kræver en skruediameter på 4,5-5,0 mm. Skruediameteren på den medfølgende skrue er ca. 4,0 mm. Skruen griber ikke særlig godt i pluggen, og man kan mærke, at den sidder løst.
Jeg har forsøgt at finde en skrue med samme skruehovede diameter (eller lidt mindre) (det kræves for at kunne hænge anordningen på skruen) hos Bauhaus og Krauta, men jeg kan ikke finde en skrue med en skruediameter mellem 4,5-5,0 mm og en skruehovede diameter på 7,00 mm (eller noget mindre).
Jeg har også forsøgt at "tvinge" en skrue med en hovede diameter på ca. 9,00 mm ind i anordningen, som skal hænges på skruen, men det går desværre ikke.
Ved nogen, om der findes skruer til køb med en skruehovede diameter på ca. 7,00 mm og en skruediameter på 4,5-5,00 mm?
Er der en sikker måde at "fylde" pluggen, så den medfølgende skrue griber bedre i den lidt større plug?
Taknemmelig for al mulig input om, hvordan jeg kan løse dette problem uden at skulle fjerne pluggen, reparere hullet og starte forfra med en mindre plug.
Du bør bruge mollyplug/skruer, og er hovedet for lille, så lægger du en skive imellem.S SF1 sagde:Jeg har problemer med at montere en væghængt tørresnor i gipsvæg.
Jeg har forsøgt at finde en skrue med samme skruehoveddiameter (eller noget mindre) (kræves for at kunne hænge anordningen på skruen) på Bauhaus og Krauta, men jeg kan ikke finde nogen skrue med en skruediameter mellem 4,5-5,0 mm og en skruehoveddiameter på 7,00 mm (eller noget mindre).
Jeg har også forsøgt at "tvinge" en skrue med en hoveddiameter på ca. 9,00 mm ind i anordningen, der skal hænges på skruen, men det går desværre ikke.
Ved nogen, om der findes skruer at købe med en skruehoveddiameter på ca. 7,00 mm og en skruediameter på 4,5-5,00 mm?
Findes der nogen sikker måde at "fylde op" i pluggen, så den medfølgende skrue griber bedre i den noget større plug?
Taknemmelig for al mulig input om, hvordan jeg kan løse dette problem uden at skulle fjerne pluggen, reparere hullet og begynde forfra med en mindre plug.
Det bedste ville være, hvis du kan finde reglerne i væggen og skrue en regel op på tværs til at fastgøre tørresnorene i. Hvis det bare er en snor, du har, så kan du måske sætte en træskrue direkte i en regel?
Tøjliner ville jeg uden tvivl fastgøre i en tværgående regel eller krydsfinerplade. Det bliver rykbelastninger hver gang man hænger tøj op, og belastningen bliver desuden skæv.
Ellers køb de rigtige skruer og skiver, som allerede nævnt. Finder du ikke skiver, så tjek om en møtrik fungerer.
Ellers køb de rigtige skruer og skiver, som allerede nævnt. Finder du ikke skiver, så tjek om en møtrik fungerer.
Jeg havde filet ned hovedet på en skrue. Ellers har betonskruer lidt mindre hoved.
https://www.hornbach.se/shop/Betong...x40mm-100-pack/10079731/artikel-detaljer.html
/Höghus
https://www.hornbach.se/shop/Betong...x40mm-100-pack/10079731/artikel-detaljer.html
/Höghus
Klik her for at svare