Jeg har brug for at tætne gamle metalrør, der er ca. 50mm i diameter, og jeg tænkte på at bruge fugeskum.
Rørene fører til en gammel olietank, som ikke bruges længere, og rørene vil ligge under jorden (tanken ligger ude og under jorden).
- Fungerer det med fugeskum, eller har I nogle andre gode forslag?
Rørene fører til en gammel olietank, som ikke bruges længere, og rørene vil ligge under jorden (tanken ligger ude og under jorden).
- Fungerer det med fugeskum, eller har I nogle andre gode forslag?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
De fleste 1 komponents skum har ikke tilstrækkeligt med lukkede celler til at være "vandtæt". Så der er en vis fugtvandring i materialet. Men det vil nok fungere.
Et problem kan være, at længden på røret gør, at du skal påføre gennem en slange. Skummet hærder ved kontakt med luftens fugtighed, så du skal enten fugte lidt med en blomstersprøjte eller skumme i omgange. Man må ikke lægge meget tykke lag på, for så hærder skummet ikke inderst.
Et problem kan være, at længden på røret gør, at du skal påføre gennem en slange. Skummet hærder ved kontakt med luftens fugtighed, så du skal enten fugte lidt med en blomstersprøjte eller skumme i omgange. Man må ikke lægge meget tykke lag på, for så hærder skummet ikke inderst.
Nogen der har et bedre forslag end skum?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Hvordan sidder røret, hvor langt er det? Er det påfyldningsrøret til olietanken? Så sidder der jo et låg yderst, så fugt er ikke noget større problem. Derimod er røret sikkert meget olieret indvendigt, så uanset hvilken tætningsmetode du vælger, skal det rengøres først.
Hvis så, hvorfor skal det tætnes?
Hvis så, hvorfor skal det tætnes?
Jeg kappede rørene til olietanken, da de var i vejen, når jeg skulle isolere væggen udvendigt. Olie er ikke blevet brugt siden -76, og jeg har ingen planer om at købe mere.norrbottenstorpet sagde:
Jeg fandt gode plastrør, som jeg limede fast, og det blev over forventning. Fix-it tuben, som jeg har brugt tidligere, passede perfekt.
Problemet er løst, og rørene er under jorden igen.
Klik her for at svare