På grund af nogle forskellige omstændigheder begyndte der at blive revet i en ydervæg herhjemme, som nu bliver et projekt med at rive hele beklædningen udvendigt og efterisolere samt sætte ny panel op. :mad:

Lidt baggrund og fremtid:
Træhus bygget i 30'erne, væggene er stort set uisolerede stående planker. Tretex på indersiden. Væggene er i dag ca. 180 tykke fra inderside til yderkant beklædning. Alle vægge vil blive forlænget med 45 indvendigt til installationsskikt samt isolering. Også udvendigt vil alle vægge blive lavet om med ny beklædning og efterisolering. Det bliver kun ydersiden på en væg i år pga. tilbygning og omfattende ombygninger indvendigt, som kommer til at finde sted det nærmeste år/år. Taget vil også blive udskiftet/lavet om snart for at få en rigtig tagfod og tagskæg.

Mine planer for nu;

River al beklædning ned udvendigt og den ca. 60 år gamle, ødelagte, dårlige vindpap, der sidder direkte på plankevæggen.
Regler op med 70x45 stående cc 600 og klemmer i isoleringsplader, regler på 45x45 cc 600 liggende og i med isolering.
Lægger windy, eller lignende, og klemmer dernæst lægter, 28x70, som sømlægter over de liggende 45ere.
Sidst på med yderpanel.

Spørgsmål:
Er der noget jeg mangler her? Tænker jeg forkert et eller andet sted?
Hvilken isolering skal jeg satse på? Har set på Isovers facadeskive, men måske er der noget bedre?
Skal jeg bruge "windy" selvom jeg bruger Isovers facadeskive?
Hvordan gør jeg omkring vinduer og døre? De skal flyttes ud til 70 reglen alligevel.
Et vindue skal på et senere tidspunkt blive en dobbeltdør - hvordan sørger jeg for, at det bliver nemt for mig, når vinduet skal ud og døren ind?

Tanker, forslag, tips - skyd!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.