EndZone sagde:
Mexitegel: Glemte at stille et spørgsmål til dig også. Kan det hjælpe yderligere at skrue trinene fast i vangstykket fra ydersiden vangstykke ind i trinet, direkte fra siden? Eller er der risiko for, at dette i stedet trækker trinet ud fra det vangstykke, der sidder mod ydervæggen? Tænkte ellers, at dette måske kunne trække vangstykket mod trinet igen, hvorefter man senere udfører den løsning, du foreslog? Men man vil jo nødigt forværre det hele ved at trække trinet ud på den anden ende i stedet :)
Nja. Enten så gør du intet, eller så limer du bare, eller så limer og skruer du, men du skal gøre det samme på alle trinene. At kun gøre det på den ene side eller på nogle trin er nok ret meningsløst.
 
mexitegel sagde:
Nja. Enten så gør du intet, eller så limer du bare, eller så limer og skruer du, men du skal gøre det samme på alle trin. At kun gøre det på den ene side eller på nogle trin er nok ret meningsløst.
Enig!
 
Takker! Angående at fjerne platformen så var det selvfølgelig også i mine tanker, men det ville så blive et pokkers langt sidste trin fra trappen ned til gulvet, så jeg orkede ikke (læs: forstod mig ikke på) hvordan jeg nemt skulle løse det. En platform føltes stadig som en god mellemløsning til den dag, jeg tager fat på hele gildestuen. Den dag lader nok vente på sig dog.

Dette med at skrue og lime trinene, det er vi altså enige om alle sammen. Men stadigvæk er der dette med, at jeg skal kile noget imellem gulvspån og vange, ikke sandt? Ellers føles det jo som om, at vangen, der sidder i ydervæggen, skal tage rigtig meget kraft, mens den anden vange hænger halvt i luften (ikke når man står på det nederste trin dog, så møder også den ydre vange platformen).
 
Hvis du sænker hele trappen, når du demonterer den for skrue-limning, er det fikset på nogle timer!
Foroven vil der være en lille forskel, som alles fødder kan klare.

En gang måtte jeg demontere en lignende trappe for seng opp levering ;)
Demontering og montering 1 time.
 
Skal tage mig en alvorlig overvejelse om dette. Endnu en gang - en stor tak for jeres tid i aften!
 
Enklest havde vel været et stykke fyrreplanke i passende dimension til at forlænge vangstykkene med, men nu er platformen der.

1. Find et passende stykke (kile behøver ikke beskrive dens geometriske form i detalje :) ) som du lægger mellem vognstykke og gulv bare.
2. Bor et hul i vangstykket ca. 5 cm op fra gulvet med en diameter, der er omtrent lige så stor som gevindene på skruen. Bor gennem hele vangstykket, men ikke ned i gulvet.
3. Køb en rundstav af fyrretræ med en diameter, der er større end hovedet på skruen, og bor så et hul med et bor med samme diameter som rundstaven, der er dybt nok, så skruen går i gulvet (og hvis der er en regel under).
4. Skru skruen i.
5. Skær et stykke af rundstaven, som er lidt længere end dybden på hullet, og bank det i.
6. Fil og sandpapir.
7. Færdig!
 
Kanoners! Følger nok det tip føler jeg. Ja dette med at springe platformen over havde desværre medført visse andre kosmetiske fejl på to vægge, som havde krævet omtapetsering, og til sidst følte jeg bare, at - bygge platform var både lettere og hurtigere netop i denne situation.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.