D Dublin sagde:
Hvis du starter med skydedøre fra hjørnet frem forbi elskabet og derfra har en rigtig væg. Har du så tilstrækkelig plads til lyddæmpningen? De kan sikkert også hænges på den forreste skydedør, spørgsmålet er bare om det kan gøres pænt.
Tre rektangulære absorbenter på en væg, hver 62x120 cm, med 10 cm dybde og 10 cm luftspalte; omgivet af teknisk udstyr. Ikke sikker på mine rektanglers præcise mål, men absorbenterne er 62x120. Dybde 10 plus 10cm luftspalte.

Nysgerrig, Hvad er en bredbåndsabsorbent?

• Synes
Lyftkran
  • Laddar…
I InsidersUnited sagde:
Nysgerrig, Hvad er en bredbåndsabsorbent?
Bygger et studie til mixning og vil have kontrol over akustikken. Bredbåndsabsorbenter er en af mange akustiske elementer man kan bruge til at styre, så man får en så korrekt lydgengivelse som muligt. dvs at alle frekvenser bliver rigtigt gengivet. Ellers er det lidt som at male malerier med bind for øjnene.

• Synes
InsidersUnited
  • Laddar…
L Lyftkran sagde:
[billede]Ikke sikker på mine rektanglers præcise mål, men absorbanterne er 62x120. Dybde 10 plus 10 cm luftspalte.
Hvor præcis er placeringen af dem? Jeg har nul erfaring med akustik/studiebyggeri, men det ser ud som om, det kunne lade sig gøre at have de to højre på en ny væg, der står ca. 20 cm foran den gamle. Til venstre kan du så have to skydedøre også ca. 20 cm foran den gamle væg, som skjuler elskabet mm. Placer den forreste skydedør til højre og placer en af lydabsorbenterne på den. Det burde kunne fungere. Om det bliver godt akustisk har jeg ingen anelse om ;-)

Måske kan der laves en hemmelig dør. Min far byggede en hel hemmelig væg i et hjørne, hvor der gik vandrør og el. Fastgjort med hængsler i bunden og en skjult "lås", som man kunne nå ved at skære et lille snit i tapetet den dag, man var nødt til at komme ind.

OT:
Er det ikke en Marantz-afspiller, der skimtes? Hvad er det for andet udstyr?

• Synes
Lyftkran
  • Laddar…
ullet
Kan du ikke bygge en væg, der har indbyggede absorbenter? Altså konstruere væggen som en stor absorbent (så kan du have absorbenter for forskellige frekvenser i forskellige dele af væggen, hvis du vil). I kombination med en dør eller bare et gardin på kortsiden, som en anden foreslog.

• Synes
Lyftkran
  • Laddar…
ullet ullet sagde:
Kan du ikke bygge en væg, der har indbyggede absorbenter? Altså konstruere væggen som en stor absorbent (så kan du have absorbenter til forskellige frekvenser i forskellige dele af væggen, hvis du vil). I kombination med en dør eller bare et gardin på den korte side, som en anden foreslog.
Det ville i og for sig være fedt. Jeg er bare bange for, at det stjæler lidt for meget plads fra et i forvejen lidt lille rum... Og at det bliver dyrt at behandle hele væggen. Men helt klart en spændende tanke. :)

samlarpådetmesta samlarpådetmesta sagde:
Måske kan man lave en hemmelig dør. Min far byggede en hel hemmelig væg i et hjørne, hvor der gik vandrør og el. Den blev fastgjort med hængsler i bunden og en skjult "haspe", som man kunne nå ved at skære et lille snit i tapetet den dag, man havde brug for at få adgang.

OT:
Er det ikke en Marantz-afspiller, der skimtes? Hvad er resten af udstyret?
Hemmelig dør... Ja, men det var ligesom udgangspunktet for min tanke. At man på den venstre del af væggen bygger en kasse, der dækker alt, men som kan åbnes. Men stadigvæk som en væg i et materiale, der kan bære nogle kilo. Jeg behøver ikke være så hemmelig som skjulte hasper under tapet. Det er ok, hvis man kan se, at det er en åbningsbar kasse.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.