Jeg giver op. Jeg skal bygge et trappegelænder til overetagen men kan ikke finde træ, der har afrundede kanter og skal fungere som spjældene i gelænderet.
Jeg forestiller mig dimension måske 30 x 45 eller 30 x 40 eller noget lignende. Det er ikke så nøje.
Synes det virker mærkeligt, at man skal specialbestille via snedkeri for at finde en bræt med afrundede hjørner!
Please hjælp mig...
Jeg forestiller mig dimension måske 30 x 45 eller 30 x 40 eller noget lignende. Det er ikke så nøje.
Synes det virker mærkeligt, at man skal specialbestille via snedkeri for at finde en bræt med afrundede hjørner!
Please hjælp mig...
Desværre findes det, du leder efter, ikke, så du må selv lave det eller få nogen til at gøre det for dig.
Det nemmeste ville være at købe høvlet træ i henhold til dine mål og ønsker, og derefter anskaffe en håndoverfræser sammen med et radiestål og begynde at fræse - Det går faktisk ret hurtigt, og en omgang med 120 eller 180 papir bagefter giver et meget fint resultat.
Det nemmeste ville være at købe høvlet træ i henhold til dine mål og ønsker, og derefter anskaffe en håndoverfræser sammen med et radiestål og begynde at fræse - Det går faktisk ret hurtigt, og en omgang med 120 eller 180 papir bagefter giver et meget fint resultat.
Medlem
· Västernorrland
· 12 038 indlæg
hurtigt nok har jeg for mig at jeg har set materialer til rækværk et sted. måske ikke per løbende meter på den måde, men måske mere hos dem, der sælger rækværk af forskellig slags.
Klart, der findes færdige produkter, men om det er det, TS er ude efter, samt om det er økonomisk forsvarligt, er tvivlsomt. 30x45 eller 30x40 med afrundede hjørner er ikke noget, jeg har set i hvert fald.Stefan1972 sagde:
Jeg lavede selv en gelænder til en trappe i sidste uge, fandt færdige til en pris af 795:- for 2.5m, men jeg havde brug for 4.2m. Planhøvlet træ blev indkøbt (så godt som knastfrit), og et par ture med fræseren, så havde jeg et gelænder lavet for under 300 kroner, som desuden er uden samling.
Jeg fremstillede også et espalier til samme trappe af planhøvlet til en meget rimelig pris.
Ja, Lundbergs har jo færdige balustre, men de er enten drejede eller fræset på en sådan måde, at de ikke kan kappes og på den måde tilpasses under skråtaget den sidste del. Jeg tror, jeg gør sådan, at jeg køber PHL i ønsket mål og afrunder hjørnerne med min minislipemaskine fra Rusta. Ikke så professionelt, men vafan
Arbejder hellere med det end at sidde og ringe rundt og spørge efter færdige runde kanter. Tak for hjælpen!
http://www.sodra.com/sv/Sodra-Interior-Sverige/List/Dekorationslista/Spalje/
Kan det her være noget?
Kan det her være noget?
Hvad kostede fræseren da?slacker sagde:Klart det findes færdige produkter, men om det findes det som TS er ude efter samt om det er økonomisk forsvarligt er tvivlsomt. 30x45 eller 30x40 med afrundede hjørner er intet jeg har set i hvert fald.
Lavede selv en gelænder til en trappe i sidste uge, fandt færdige til en pris af 795:- for 2.5m, havde brug for 4.2m. Planhøvlet tømmer blev indkøbt (næsten knastfrit) og et par omgange med fræseren så havde jeg en gelænder lavet for under 300 kroner, som desuden er uden samling.
Fremstillede også en espalier til samme trappe af planhøvlet til en meget rimelig pris.
Klik her for at svare