Hej alle sammen!
Har nu renoveret huset i mange mange år, og det er blevet tid til værkstedet, som også skal huse en lejlighed. Har i den ene gavl nogle rigtig grimme revner og vil gerne have lidt råd om, hvordan jeg bedst fixer dem. Min tanke er at banke gavlspidsen ned for at mindske risikoen for sammenbrud og tilbagevendende problemer, og i stedet bygge den op i træ. Under vinduerne på billedet tænkte jeg at støbe en klods, som dybbes ned i den eksisterende væg ca. 300x200 BxH, omtrent på gulvniveau indvendigt. Dette mest for at sikre, at væggen ikke kan "glide fra hinanden" mere end den har gjort. Al vandafledning fra taget skal fikses, da sætningerne er det, der har gjort, at revnerne er opstået. Men jeg tør ikke grave, inden gavlen er udbedret pga. sammenstyrtningsrisiko.
Har I nogle rigtig gode råd at give mig?????
Facade af en bygning med sprækker og gamle vinduer, konstruktion i dårlig stand med afskallet puds og beskadiget murværk, træer i baggrunden.

Flere billeder findes! I kan se revnerne under vinduerne bl.a. Væggematerialet ser I ved lecan, skånsk teknik fra stenalderen, ikke sjovt overhovedet. Bare grus og småsten blandet med kalk gætter jeg på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.