Jeg er lige nu i gang med at bygge en lagerdel til vores carport.

Nu ser det sådan ud (udefra og ind):

Yderpanel (facade)
Lægte 28x70
Vindsikring
Isolering (mellem væggens bjælker)
Plast
OSB-plade

Det, jeg undrer mig over, er, om jeg kan klemme en lægte ind mellem plasten og OSB-pladen? For at trække el-rørene osv. Jeg vil også gerne have væggen lidt ind, så den kommer indenfor lecablokkene, som væggen står på, så pladerne kan gå hele vejen ned til betongulvet.

Der bliver altså skabt et tomrum mellem OSB-pladerne og plasten.

Fungerer dette, eller ødelægger det isoleringen på nogen måde? At der bliver et ekstra tomrum før selve pladerne? Det føles som om, det ikke burde spille nogen rolle... men jeg har egentlig ingen anelse selv.

mvh

Skal du have det permanent opvarmet, skal du have plasten 1/3 inde i væggen fra den varme side set. En måde at løse dette på er at du sætter regler op med f.eks. 45X45 udenpå plasten og trækker elen i dette lag, plus at du så kan isolere det også. Så får du bedre isolering plus passende plads til dåser osv.

Havde ikke tænkt at have lageret permanent opvarmet...

Ola78
Skal du ikke have det permanent opvarmet, vil jeg foreslå, at du ikke sætter plastik, men i stedet sætter en dampbremse, f.eks. isover vario.

Ola78 sagde:
Skal du ikke have det permanent opvarmet, vil jeg foreslå, at du ikke sætter plastik, men i stedet sætter en dampspærre, f.eks. isover vario.
Aha, det fungerer bedre end plastik til isoleret koldlager?

Ola78
En dampbremse tilpasser sig efter fugtigheden i luften, og derfor passer den bedre i rum, der ikke er konstant opvarmede, men også i almindelige bygninger. Prøv at google Isover Vario, så finder du mere information om den.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.