Hej,

har kørt fast...

Bygger ny overetage i løsvirke, det bliver nogle rum og et toilet. Lægger spånpladegulv over det hele og tænkte så i et lyst øjeblik at "bygge ned" toiletgulvet for at det ikke skal blive stor højdeforskel mellem toilettet og resten af overetagen (med tanke på gulvvarmen mm).

Spær og gulvbjælker er af dimension 220 (ligger cc60). Mellem disse har jeg lagt reglar af dimension 195, så gulvet nu er reglet cc 30. Efter dette har jeg savet ned gulvbjælkerne 25mm, så 195 opnås også her, hvor toilettet skal være. I længderetningen fastgør jeg gulvspånpladerne mod en skruelimet regel (sat i 195 højde mod ydre 220 bjælke), så der er nok ikke problemet... Problemet er, hvordan jeg gør, hvor jeg går over fra 195 til 220, cc30 til cc60, vinkelret mod bjælkerne? Her skal naturligvis en væg stå, spørgsmålet er hvordan? De alternativer jeg ser er:

* Stil væggen på toiletgulvet, på gulvspånpladerne.
* Stil væggen på det højere gulv, på gulvspånpladerne. Så bliver der jo et hul (~5mm) mellem toiletgulvet og der hvor gulvreglen begynder (eller den gulvspånplade).

Havde jeg tænkt mig om før, havde jeg muligvis accepteret, at det ville blive lidt forskel i højde, men nu er det jo allerede gjort, så nu må jeg jo løse problemet.

Nogen der har nogle tips???? Eller er jeg brændt af :eek: ???

Har lagt med et billede som måske gør problemet lidt tydeligere...

mvh
Mattias

• Diagram af bjælker i to forskellige højder, der viser hvor badeværelsets gulv og væg skal placeres i et byggeprojekt.
Senest redigeret:
Kan du ikke lægge dobbelte 45'ere i bunden på væggen og stille den på 195'erne. Så har du regel at skrue i fra begge sider (egentlig er det vel nok med 22 + 45 = 67 mm i bunden)

Rent spontant føles det som du burde fastgøre gulvspånpladen på den nedsænkede del og så fastgøre væggen i spånpladen.

Det bliver på en eller anden måde mest rigtigt så.

Tak for hjælpen... bliver et mellemting:

Lægger en 28 ned, så gulvspånpladen i "øverste niveau" kan ligge på denne (på den måde får denne spånplade en støtte under). På dette lægger jeg så bunden (45). Mod 28'eren lægger jeg så den nederste gulvspånplade.

Føles OK?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.