Hej,
Vi skal udskifte facaden på et redskabsrum, hvor panelerne (120mm) overlapper hinanden, og vi ville gerne have hjælp til, hvordan man beregner, hvor meget materiale der skal bruges.

Vi overvejer eventuelt også at udskifte taget. Hvad er det billigste alternativ til det, og hvordan beregner man materialet til det?

• Tegning af todelt facade med skråt tag, målene angives som cirka 2500 mm bred, til brug ved beregning af materialer til udskiftning af facade og tag.
  • Bagside af et skur med dimensioner, viser en rektangulær struktur på 4500 mm bred og 2500 mm høj.
  • Bygningstegning af et skur med målangivelser; 4700 mm bredt, 2200 mm højt, og en dør markeret som 9x20.
Åsa Lund
Har du panel-brædder hos dig? Læg to ved siden af hinanden (så som de vil blive sømmet op senere) og mål afstanden mellem tilsvarende punkt på begge brædder. Slet ikke så svært som du tror. Så får du hvor meget den bygger på bredden. Fx 102 mm. Så har du brug for på bagsiden 4500/103= 44 stk. brædder.

Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Har du panel-brædder hos dig? Læg to ved siden af hinanden (som de vil blive spikret op senere) og mål afstanden mellem tilsvarende punkt på begge brædder. Ikke så svært som du tror. Så får du, hvor meget den bygger på bredden. F.eks. 102 mm. Så har du brug for på bagsiden 4500/103= 44 stk. brædder.
i dag ligger brædderne overlap, antager jeg de skal gøre det af en eller anden grund?

Hvilken profil har panelbrædderne, er det måske Z-panel?
Her er forbruget i så fald (men man må jo tænke på eventuelt spild også):
Z-panel grundmalet, produktdata for forbrug pr. m2: 22x120 ca 9,5 LM/m2 og 22x145 ca 7,7 LM/m2. Foto viser bræddernes profil.
Vedrørende taget tror jeg, at almindelig råspont plus trapezplade er enklest og billigst:
http://www.gsbyggvaror.se/?page=product&category=24&product=674#product
Om man behøver pap imellem ved jeg ikke, men tror, at det ikke er nødvendigt på et enkelt, velventileret skur.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.