Jeg har revet det gamle ulækre tæppe af trappen. Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal have i stedet.

Trappen er i fyrretræ, og jeg tænker at slibe den og gøre noget, men beholde træfarven på en eller anden måde. Jeg kan ikke lide hvidmalede trapper. Hvis man skal være så ambitiøs (og måske lidt fjollet) og have ledende ord i sin renovering, ville vores være stramt, nordisk og klassisk. Derfor bliver den måske hvidbejdset på en eller anden flot måde. Til dette kan jeg ikke se, hvordan det ville være flot med andet træ på trappetrinnene, og så er det vel næsten kun et nyt tæppe tilbage. Men åh, det vil jeg virkelig ikke. For at citere Ernst, kan vi lide "ærlige" materialer, og vi har brugt lidt beton på overetagen (lampe, betonfarvet væg og en afdækningsside til køkkenøen er på vej), så kom ideen om at have beton på trappetrinnene.

Kunne dette fungere? Lyder det flot? Hvilken beton skal jeg i så fald bruge? Alle tips modtages taknemmeligt!

Gulnet fyrretræstrin uden tæppe, som skal slibes og renoveres for at matche et stramt, nordisk og klassisk design.

P
Jeg ville vælge nålefilt tæppe eller noget laminatgulv med det rigtige look..

Jeg tror, at en trappe i træ bevæger sig så meget, at betonen revner, eventuelt kunne såkaldt fiberbeton måske fungere.

p.lundgren sagde:
Jeg ville vælge nålfiltsmåtte eller noget laminatgulv med det rette look..

Jeg tror, at en trætrappe bevæger sig så meget, at betonen revner, eventuelt kunne såkaldt fiberbeton fungere.
Tak for dit svar, desværre er laminatgulv helt udelukket. Og nålfiltsmåtte føles ikke så hygiejnisk, eftersom vi renoverer en del, og det derfor støver.

Er der nogen andre, der har nogle tips? Hvad tror I om fiberbeton? Eller har nogen et forslag til en anden anderledes løsning?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.