Hej,
Det er sådan, at gulvlæggeren har lagt nyt gulv, men ved næste rum er der stop, på grund af at der er et fald, hvor de andre rum begynder (altså ved gulvtærsklen).

Hvad har jeg brug for, for at fylde hullet så gulvet kan fortsætte med at blive lagt??

Skal man lægge flere lag træstykker/regler eller hvad anbefaler I?

Taknemmelig for svar

Hvad har du for bjælkelag?

Hvis du har beton, så ville jeg flydespartle.

Bjælkelag, ingen anelse, sikkert beton, det er en ejerlejlighed og ikke en villa.

"Hullet" er ca. 5 cm dybt, 10 cm bredt og 80 cm langt.

Køber man flydespartel på dåse som almindelig spartel, eller skal man blande selv osv ??

Der ligger en masse snavs fra træspåner og støv fra spartelslibning i hullet også.

Er det muligt at bruge skumfog eller er det for svagt ??

Køb en sæk rapid (hurtig) flydespartel, bland med vand og hæld i voldgraven...

Koster omkring 200 kr for en sæk.

Held og lykke :-)

Kan man ikke lægge en regel og så kaste i finspackel (byggmax) som man har så meget af??

Med flytspackel så skal jeg fikse piskeris, spand osv..

Hvad er det for et gulv, der lægges? Er det parket, så bliver det jo næsten perfekt med et stykke 2"4 i hullet og så dobbelt lag foam/pap for at fylde de resterende mm op.

Er det tæppe, så lad være med at anvende flydespartel, da du næsten garanteret skal udbedre med spartelmasse. Jeg mener, at fix (til fliser/klinker) kan købes færdigblandet. Almindelig fix, som man selv blander med vand, fungerer udmærket til spartling, så det burde færdigblandet også gøre.

Så må jeg lige spørge; Hvorfor løser gulvlæggeren ikke problemet?

Det var en ven, der lagde gulvet, og han ved ikke.

Gulvet er parketgulv.

OK, så en slags fix/flydespartelmasse som skal være færdigblandet skal duge, er det korrekt??

(Edit)
Kan man bruge dette, er den færdigblandet??
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-18234.aspx

Senest redigeret:
Det behøver ikke være færdigblandet, men det virkede som om du ville slippe for at ordne piskeris, spand osv. Det du linkede til vil sandsynligvis fungere udmærket.

OK, blev den dåse.
Lad os se nu, hvordan det går, når det er tørt.

Tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.